شناسهٔ خبر: 66679914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

منیر شفیق:

مقاومت فلسطین ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است

نفیسه عبدالهی

متفکر و نظریه‌پرداز فلسطینی در همایش «از ننگ نکبت تا امروز مقاومت» گفت: امروز مقاومت فلسطین شکل جدیدی به خود گرفته و ضربات سنگینی را بر رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «منیر شفیق» متفکر و نظریه‌پرداز فلسطینی، امروز در دومین همایش بین‌المللی «از ننگ نکبت تا امروز مقاومت» اظهار کرد: انگلیس و فرانسه با زور از ابتدا بر فلسطین و سایر کشورهای عربی استیلا پیدا کردند، تا یهودیان را از تمام دنیا جمع کنند و برای این منظور بیش از هزار سرباز انگلیسی را به فلسطین اعزام کردند.

وی گفت: فلسطینی‌ها در آن دوران اگر یک پوکه هم داشتند، محکوم به اعدام بودند. ۵۴ درصد کشور فلسطین به یهودی‌ها اختصاص پیدا کرد و آن روز تعداد فلسطینی‌ها، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است.

شفیق افزود: در آن ایام عمده کشورهای عربی با سیاست بریتانیا یا همان انگلیس، همراهی و از این رویکرد حمایت کردند. بر اساس فشارهای مردمی، هفت کشور مزدور عربی ارتش‌های خود را برای کمک فلسطینی‌ها اعزام کردند.

متفکر و نظریه‌پرداز فلسطینی تصریح کرد: در نهایت بیش از ۷۰ درصد خاک فلسطین به تسلط یهودی‌ها درآمد و ۹۰۰ هزار نفر از مردم فلسطین را وادار به هجرت از کشورشان کردند و برای همین، روز تأسیس رژیم صهیونسیتی را «روز نکبت» می‌نامند.

وی ادامه داد: از آن روز به بعد آمریکا و انگلیس، رژیم صهیونیستی را تا دندان مسلح کردند تا بر کشورهای عربی مسلط شوند و همین باعث شد تا سطح وسیعی از سرزمین فلسطین را اشغال کنند؛ اما امروز دیگر مقاومت شکل جدیدی به خود گرفته است.

شفیق گفت: تفاوت قبل و بعد از هفت اکتبر در این است که مقاومت فلسطین، ضربات سنگینی را بر رژیم صهیونیستی وارد کرده است؛ خسارت‌های بسیار زیادی در این مدت توسط رژیم صهیونیستی بر مردم بی‌گناه و شهروندان عادی وارد شده است.

متفکر و نظریه‌پرداز فلسطینی تصریح کرد: علی‌رغم جنایت‌های زیاد رژیم صهیونیستی در این مدت علیه مردم غزه، ما شاهدیم که نیروهای مقاومت فلسطین حامیانی در یمن، لبنان، سوریه و عراق و اخیراً هم از سوی ایران با عملیات صورت گرفته در وعده صادق، دارد که به پشتوانه آن‌ها همچنان در برابر رژیم صهیونیستی با قدرت ادامه می‌دهد و مقاومت می‌کند.

وی افزود: یقیناً در این جنگ، پیروز خواهیم بود و این پیروزی برای یمن، سوریه، عراق و ایران است.

کشور فلسطین برای مردم فلسطین است و محال است فلسطینی‌ها از کشور خود خارج شوند

شفیق گفت: از زمانی که رژیم جعلی اسراییل بنا نهاده شد، راه‌حلی برای قضیه فلسطین به وجود نیامده است چراکه پروژه یهود این است که تمامی کشور فلسطین را بگیرد و خواهان خروج ملت آن است.

وی ادامه داد: کشور فلسطین برای مردم فلسطین است و محال است فلسطینی‌ها از کشور خود خارج شوند؛ لذا به همین دلیل است که می‌گوییم آن‌ها در نهایت آزاد و پیروز خواهند شد.

متفکر و نظریه‌پرداز فلسطینی تصریح کرد: این اولین بار است که مقاومت فلسطینی تا این مرحله از پیروزی را به دست آورده است؛ خط سیاسی که امام خمینی(ره) ترسیم کردند و شهید راه قدس حاج قاسم سلیمانی آن را اجرایی کردند، نقش بسیار بزرگی در این پیروزی داشته است. 

نظر شما