شناسهٔ خبر: 66679358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نتانیاهو: هیچکس حتی سازمان ملل هم نمی‌تواند جلوی اسرائیل را بگیرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر اسرائیل تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در مورد کشور مستقل فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: دفتر نخست وزیری اسرائیل می گوید که نتانیاهو تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را رد می کند.

نتانیاهو گفت: «هیچ کس ما را -اسرائیل- از استفاده از حق اولیه خود برای دفاع از خود باز نمی‌دارد، نه مجمع عمومی سازمان ملل و نه هیچ نهاد دیگری.»

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: ما به آنها اجازه نمی‌دهیم یک کشور تروریستی ایجاد کنند که از آنجا بتوانند بیشتر به ما حمله کنند. هیچ کس ما را، اسرائیل، از استفاده از حق اولیه خود برای دفاع از خود منع نخواهد کرد.»

روز جمعه، مجمع عمومی قطعنامه ای را با 143 رای موافق به درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل و 9 رای مخالف – از جمله ایالات متحده و اسرائیل – تصویب کرد و 25 کشور به این قطعنامه رای ممتنع دادند. این اقدام به فلسطینی ها عضویت کامل در سازمان ملل را اعطا نمی‌کند، بلکه آنها را واجد شرایط پیوستن می داند.

در همین حال نتانیاهو به وزیر خارجه آمریکا هم که خواستار یک طرح مشخص برای حماس شده بود نیز گفت: صحبت از این روز تا وقتی که حماس نابود شده معنی ندارد.

بلینکن روز چهارشنبه گفت که اسرائیل به یک برنامه مشخص برای آینده غزه نیاز دارد و ما نمی توانیم خلایی در غزه داشته باشیم که احتمالاً با هرج و مرج پر شود.

نخست وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد هیچ مشکل انسانی در رفح وجود ندارد.

نظر شما