شناسهٔ خبر: 66679247 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال؛

مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر به ایستگاه هشتم رسید

هنگامه فروغی

هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال، آبان ماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این دوره از مسابقات با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و حمایت بخش خصوصی در دو سطح ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

ثبت نام مسابقات از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تیم‌ها حداکثر تا پایان خرداد ۱۴۰۳ فرصت ثبت نام اولیه در مسابقات و کسب حداقل امتیاز اولیه برای حضور در مسابقات را خواهند داشت. مراحل میانی مسابقات بسته به نوع مسابقه از خرداد تا مهر ماه برگزار شده و رویداد پایانی مسابقات آبان ماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر در چهار رشته چالش پیش‌بینی بازار سهام، چالش تصدیق هویت گوینده وابسته به متن، چالش تشخیص مقصود و پر کردن شکاف‌های آن در حوزه بانکی و چالش پیش‌بینی میزان وفاداری مشتریان برگزار خواهد شد.

از چهار مسابقه یاد شده، مسابقه بازشناسی گوینده در دو سطح ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان ایرانی امکان شرکت در هر دو مسابقه ملی و بین‌المللی در این حوزه را خواهند داشت. شایان ذکر است ثبت نام در تمام مسابقات و دوره‌های آموزشی رایگان است.

متقاضیان برای ثبت نام در مسابقه ملی چالش پیش‌بینی بازار سهام به نشانی https://aaic.aut.ac.ir/competition/۱۵، مسابقه ملی و بین‌المللی چالش تصدیق هویت گوینده وابسته به متن به نشانی https://aaic.aut.ac.ir/competition/۱۴، مسابقه ملی چالش تشخیص مقصود و پر کردن شکاف‌های آن در حوزه بانکی به نشانی https://aaic.aut.ac.ir/competition/۱۷ و مسابقه چالش پیش‌بینی میزان وفاداری مشتریان به نشانی https://aaic.aut.ac.ir/competition/۱۶ مراجعه کنند.

در این دوره از مسابقات برای هر یک از رشته مسابقات برگزار شده یک دوره آموزشی برگزار می‌شود. دوره‌های آموزشی در سه قالب آفلاین، آنلاین و حضوری و به صورت رایگان خواهند بود و در انتهای دوره به شرکت کنندگانی که حداقل امتیاز در نظر گرفته شده در هر مسابقه را کسب کنند گواهی رسمی شرکت در دوره اهدا خواهد شد. دوره‌های آموزشی این دوره از مسابقات از ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده‌اند.

علاقه مندان برای ثبت نام در دوره آموزشی تصدیق هویت گوینده وابسته به متن به نشانی https://aaic.aut.ac.ir/event/۱۳، دوره آموزشی پیش بینی بازار سهام به نشانی https://aaic.aut.ac.ir/competition/۱۴، دوره آموزشی تشخیص مقصود و پر کردن شکاف‌های آن در حوزه بانکی به نشانی https://aaic.aut.ac.ir/competition/۱۵ و دوره آموزشی پیش‌بینی میزان وفاداری مشتریان به نشانی https://aaic.aut.ac.ir/event/۱۶ مراجعه کنند.

برای هر یک از چالش‌های مطرح شده، جوایز نقدی ارزنده‌ای در نظر گرفته شده است که توسط حامیان برگزاری چالش‌ها به تیم‌های برگزیده در هر رشته اهدا خواهد شد. علاوه بر جوایز نقدی، جوایز غیرنقدی نیز برای مسابقات در نظر گرفته شده است که بسته به نوع مسابقه شامل جوایز اعتباری، حمایت از طرح‌های برگزیده، انتشار نتایج تیم‌های برتر در کنفرانس‌ها علمی و … است.

شرکت در مسابقات برای عموم آزاد است. در حالی که مخاطب اصلی مسابقات دانشجویان و محققان فعال در حوزه هوش مصنوعی هستند، امکان حضور دانشجویان سایر رشته‌های تحصیلی نیز در این مسابقات وجود دارد. شرکت‌ها و محصولات تجاری نیز می‌توانند در مسابقات مربوط به خود حضور یابند اما طبق قوانین مسابقات به این دسته از شرکت کنندگان جوایز نقدی تعلق نخواهد گرفت و صرفاً در صورت کسب رتبه برتر، گواهی رتبه به این تیم‌ها اهدا خواهد شد.

گفتنی است مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر از سال ۱۳۹۱ در حال برگزاری است. در هفت دوره قبلی برگزاری این مسابقات بیش از چهل چالش مختلف از سوی صنایع و سازمان‌های مختلف در این مسابقات طرح شده که بیش از ۸۰۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور در آنها به رقابت پرداخته‌اند. آموزش نیروهای کارآمد و ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت از جمله مهمترین دستاوردهای این مسابقات در یک دهه گذشته بوده است.

نظر شما