شناسهٔ خبر: 66679021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موبایل ‌بانک جعلی کار دست شهروند خراسان جنوبی داد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی که از طریق موبایل‌ بانک جعلی، مبلغ یک میلیارد ریال از حساب قربانی به‌صورت غیر‌مجاز برداشت کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ قدرت الوانی با اعلام این خبر اظهار داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کرد: "مدتی قبل با‌ توجه‌ به نیاز برای انجام کار‌های بانکی، موبایل‌بانک را از طریق فضای مجازی بر‌ روی گوشی خود نصب کرده که بلافاصله متوجه برداشت مبلغ یک میلیارد ریال توسط فردی ناشناس از حساب بانکی خودم شدم و خواهان رسیدگی هستم". 

وی گفت: به‌ منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌‌دیده و احقاق‌ حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار ‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امنیت روانی مردم از خطوط قرمز پلیس است، افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت اصلی متهم پرونده که در خارج از استان زندگی می‌کرد شناسایی و با دستور مقام قضائی مبلغ به ‌صورت کامل به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده نیز برای سیر مراح  قانونی به مرجع قضایی ارسال شد. 

الوانی تأکید کرد: کلاهبرداران سایبری با ارائه تبلیغات اغوا‌کننده و ارائه نرم‌افزار‌های مخرب در منابع نامعتبر از قبیل گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی به‌ دنبال کلاهبرداری و اخاذی از کاربران هستند، لذا به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود به‌هیچ‌ وجه بر‌روی لینک‌های ارسالی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی کلیک نکنند و نرم‌افزار‌های مورد نیاز خودشان را از منابع معتبر دانلود کنند. 

وی خاطر‌نشان کرد: شهروندان می‌توانند با انجام دادن اقداماتی از قبیل مجهز کردن تلفن همراه خود به نرم‌افزار ضد ‌بد‌افزار معتبر و به‌روز‌رسانی مستمر آن، به‌روز‌رسانی مستمر سیستم‌ عامل و مرورگر وب و سایر نرم‌ افزار‌های مورد نیاز بر‌روی تلفن همراه، عدم ذخیره اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه‌عبور سامانه‌های بانکی، cvv2 و تاریخ انقضاء کارت بر‌روی گوشی تلفن همراه خود از هر‌گونه کلاهبرداری در این حوزه پیشگیری کنند. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در‌صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی، می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https://cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در تمامی ساعات شبانه‌روز با متخصصان و کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند. 

انتهای پیام/252/

نظر شما