شناسهٔ خبر: 66678796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

عملیات اجرایی بندر جدید لنگه تا پایان سال جاری آغاز می‌شود

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان یکی از اقدامات مهم و راهبردی در غرب این استان در سال جاری را توسعه بندر جدید لنگه دانست و از آغاز عملیات اجرایی آن تا پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه دریا محور بنادر غرب هرمزگان در فرمانداری بندرلنگه اظهار داشت: این نشست با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری به پیشنهاد سازمان بنادر در بزرگترین استان ساحلی تشکیل و متناظر با استان در سطح بنادر غرب استان هرمزگان نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پس از صدور ابلاغیه اعضا، نخستین نشست کارگروه توسعه دریا محور به منظور فعال سازی ظرفیت‌های دریا، کرانه و پس‌کرانه‌های بکر سواحل، بنادر و جزایر خلیج فارس در حوزه‌های مختلف تجارت دریایی، شیلات، گردشگری و توسعه منابع انسانی مورد نیاز اقتصاد دریا پایه تشکیل شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه توسعه دریا محور که اقتصاد دریا محور بخشی از آن است، افزود: در راستای ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریا محور و بندهای ۹ گانه آن این نشست به پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شده که همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه را می‌طلبد.

سالاری با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در سواحل، توسعه ترانزیت و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، توسعه منابع انسانی در حوزه دریا بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بکر در حوزه سواحل، بنادر و جزایر غرب استان بر روی این مباحث در کارگروه‌های توسعه دریا محور بحث و بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به مطالعاتی که در گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر و جزایر از جمله طرح ICZM و بهره‌مندی سواحل و جزایر استان هرمزگان از تمامی ظرفیت‌ها، برنامه‌هایی نیز به بنادر غرب استان هرمزگان ابلاغ شده که یکی از اقدامات مهم و راهبردی آن در سال جاری آغاز عملیات اجرایی توسعه جدید بندر لنگه در مکانی جدید است که تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات دریایی و بندری بندر ابوموسی و همچنین احداث و نصب سه فروند اسکله گردشگری در بنادر کنگ، لنگه و مقام انجام شده و در حال بهره برداری است.

نظر شما