شناسهٔ خبر: 66678573 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید

شرکت آفتاب خودرو به‌عنوان واردکننده محصولات مزدا در ایران، به‌زودی ۳ خودرو جدید این برند را در کشور عرضه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، سه خودرو مزدا ۳، CX۵۰ و CX۳۰ محصولات جدید شرکت آفتاب خودرو خواهند بود که در آینده نزدیک توسط یکی از نمایندگی‌های فعال این شرکت از گمرک ترخیص و در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به آشنایی بیشتر با این سه محصول وارداتی آینده بازار ایران می‌پردازیم.

عرضه خودروهای سواری مزدا در ابتدا با مونتاژ محصولات این شرکت از دهه ۸۰ در ایران آغاز شد تا مردم بتوانند لذت رانندگی با محصولات این برند ژاپنی را تجربه کنند. پس از شروع تحریم‌ها و همچنین محدودیت واردات خودروهای جدید به داخل کشور، حدود ۵ سال است که بازار ایران رنگ محصولات صفر کیلومتر این برند را به خود ندیده است. اما به‌زودی محصولات جدید این برند با اصالت در کشور عرضه خواهند شد.

۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید

۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید

نکته مهم واردات مجدد محصولات مزدا این است که به‌دلیل تحریم‌ها، واردکنندگان می‌بایست تولیدات این شرکت برای بازار چین را خریداری کنند. به این ترتیب، مزداهای وارداتی آفتاب خودرو مختص بازار چین هستند و از مبدا این کشور قرار است وارد شوند.

۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید

۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید

۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید

۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید

طبق اعلام شرکت وارد کننده، این سه خودرو قرار است تا با پیشرانه‌های ۲ لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو مزدا به بازار ایران عرضه شوند؛ اما تا به حال مشخص نشده که کراس اوورهای CX۵۰ و CX۳۰ به‌صورت دو دیفرانسیل وارد می‌شوند یا تک دیفرانسیل. سطح امکانات رفاهی و ایمنی این خودروها نیز با توجه به محدودیت‌های ارزی در نظر گرفته شده در پایه‌ترین حالت خواهد بود.

۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید

به‌طور کلی پیش‌بینی می‌شود هر سه محصول وارداتی مزدا با حداقل امکاناتی نظیر ۶ ایربگ، سیستم ترمز ABS + EBD، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC)، سنسور فشار باد تایرها (TPMS)، ایمبولایزر، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید به کابین به‌همراه استارت دکمه ای، کروز کنترل و شارژر وایرلس عرضه شوند.

شرکت آفتاب خودرو اذعان کرده که در ماه‌های آینده قصد دارد تا نسخه پلاگین هیبرید EZ۶ را نیز در کنار دیگر مدل‌های مزدا برای واردات آماده کند.

همان‌طور که گفته شد مزدا EZ۶ برای بازار چین طراحی شده و به همین دلیل طراحی ظاهری آن به خودروی Deepal SL۰۳ بسیار نزدیک است. به بیانی دیگر می‌توان گفت EZ۶ فیس لیفت اختصاصی مزدا از SL۰۳ است که البته در بخش قوای محرکه کاملاً از پیشرانه و گیربکس این برند ژاپنی بهره می‌برد.

در انتها باید گفت که حضور برندهای مطرح بازار خودرو در کشور می‌تواند به افزایش رقابت در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی کمک شایانی کند. با توجه به استقبال پایین از خودروهای برقی در کشور و میل خریداران به خرید خودروهای برقی و هیبریدی، می‌توان آینده خوبی برای فروش این محصولات در بازار ایران پیش‌بینی کرد. در نهایت شما کاربران گرامی گجت نیوز بگویید که کدام‌یک از این سه محصول وارداتی مزدا را بهتر و زیباتر ارزیابی می‌کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما