شناسهٔ خبر: 66678447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پیشنهادهایی برای برگزاری جشن ها و همایش های غدیر پیشنهادهایی برای برگزاری جشن ها و همایش های غدیر

برای برگزاری جشن‌ها و همایش‌های عید غدیر، همیشه لازم نیست، هزینه‌های خیلی زیادی کنید تا جشن باشکوه‌تری برگزار نمایید. با برنامه‌ریزی صحیح، استفاده از وسایل تزیینات مناسب و نحوه پذیرایی درست، می‌توانید یک جشن باشکوه و جذاب خصوصاً برای قشر جوان تدارک ببینید. حتی در تکاپوی برگزاری جشن‌ها و اعیاد

صاحب‌خبر -

برای برگزاری جشن‌ها و همایش‌های عید غدیر، همیشه لازم نیست، هزینه‌های خیلی زیادی کنید تا جشن باشکوه‌تری برگزار نمایید. با برنامه‌ریزی صحیح، استفاده از وسایل تزیینات مناسب و نحوه پذیرایی درست، می‌توانید یک جشن باشکوه و جذاب خصوصاً برای قشر جوان تدارک ببینید. حتی در تکاپوی برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی، می‌توانید خیلی از وسایل مورد نیاز برای جشن را به صورت اینترنتی از سایت خدمتگزاران تهیه کنید.

اهیمت جشن عید غدیر خم

عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ شیعیان محسوب می‌شود. هر ساله مسلمانان جهان از جمله ایرانی‌ها، به مناسبت روزی که حضرت علی علیه السلام از جانب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان نیابت و جانشینی انتخاب شد، جشن می‌گیرند. با آشنا کردن کودکان و جوانان خود با اعیاد و مناسبت‌های گوناگون مذهبی، می‌تواند رغبت و اشتیاق آنها به دین اسلام را افزایش دهد. 

ایده های برگزاری جشن غدیر خم

با استفاده از چند ایده ساده و کم هزینه، می‌توانید جشن عید غدیر را با شکوه‌تر از هر سال برگزار نمایید. اگر شما هم می‌خواهید با این جشن، باعث تشویق مردم به حضور در جشن‌های مذهبی شوید، پس باید با ایده‌های جذاب، جشن عید غدیر را خاص و جذاب برگزار نمایید. در ادامه چند ایده جهت برگزاری جشن عید غدیر را بیان می‌کنیم. امید که با ارائه آنها، سهمی در ثواب بزرگ شما در راه خدمت به ائمه و بزرگداشت اعیاد مذهبی، داشته باشیم.

1. تزئین خانه ، مدرسه و مساجد

یکی از مهمترین اقداماتی که پیش از برگزاری جشن عید غدیر باید انجام شود، تزیین خانه، مدرسه، مسجد و محل برگزاری جشن‌های عید غدیر است. برای آذین بندی محفل جشن موارد زیر پیشنهاد می‌شود.

  • از انواع ریسه‌های عید غدیر چه به صورت رنگی و چه ساده برای تزیین استفاده کنید. توجه نمایید که روی برخی از این ریسه‌ها نوشته‌هایی کودکانه درج شده که برای مدارس گزینه مناسب‌تری هستند.

  • بادکنک‌های رنگارنگ عید غدیر با نوشته‌هایی به مناسبت این روز، می‌تواند فضای برگزاری جشن را زیباتر و خاص‌تر کند. حتی می‌توانید در پایان جشن، این بادکنک‌ها را به کودکان حاضر در جشن هدیه داده و اینگونه آنها را جهت حضور در جشن‌های سال‌های آینده، تشویق نمایید.

2. نصب کتیبه غدیر و پرچم

نصب کتیبه غدیر و پرچم‌های ویژه مناسبتی این روز، می‌توانند آذین بخش محافل برگزاری جشن باشد. می‌توانید بر سردر ورودی مکان برگزاری جشن، از پرچم‌های سردری عید غدیر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کتیبه‌های غدیر در مدل‌های مختلفی از جمله کتیبه پشت منبری غدیر، کتیبه پایین هلالی، کتیبه پای آیفونی در طرح‌ها و نوشته‌های مختلفی که در سایت خدمتگزاران موجود است، جهت زیباتر شدن فضای جشن استفاده کنید. حتماً در هنگام خرید کتیبه‌ها، به جنس کتیبه‌ها، شعار درج شده روی آن‌ها و سایز کتیبه‌ها توجه کنید.

۳. خرید لباس سبز و شال سبز

رنگ سبز نماد روز عید غدیر و افراد سید محسوب می‌شود. از این رو خرید لباس سبز و شال سبز یکی از مواردی است که می‌تواند به عنوان ایده‌ای در برگزاری جشن غدیر مطرح شود. همچنین روی برخی از تیشرت‌ها و شال‌های عرضه شده در سایت خدمتگزاران شعارهای از جمله من غدیری‌ام درج شده که می‌توانید آن را برای فرزندان خود تهیه کرده تا در این روز به تن کنند. شال سبز سیدی یکی از پوشش‌هایی است که خصوصاً بانیان برگزاری جشن عید غدیر، می‌توانند جهت متمایز شدن از دیگران، آن را روی لباس خود بپوشند. 

۴. تهیه گیفت هدیه عید غدیر

تهیه گیفت هدیه عید غدیر، یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید با بهره‌گیری از آنها، جشن این روز بزرگ را خاص‌تر برگزار کنید. برای تهیه هدیه‌های ویژه عید غدیر چند پیشنهاد مطرح می‌کنیم.

  • می‌توانید برای کودکان حاضر در جشن عید غدیر از هدایای ویژه‌ای چون پازل عید غدیر، آبنبات‌های عید غدیر، برگه‌های رنگ آمیزی نقاشی عید غدیر و مداد رنگی و مداد شمعی با جعبه‌های طرح عید غدیر استفاده کنید.

  • هدیه‌هایی مثل پیکسل عید غدیر برای گروه سنی نوجوانان جذابیت ویژه‌ای دارد. می‌توانید این پیکسل‌ها را از طریق سایت خدمتگزاران تهیه کنید.

     

۵. ایستگاه شربت

در برگزاری عید جشن غدیر می‌توانید ایستگاه‌های شربت راه‌اندازی کرده و کام دل عاشقان امیرالمومنین علیه السلام را شیرین نمایید. چند ایده برای هرچه بهتر برپا شدن ایستگاه‌های شربت را جهت راهنمایی ارائه می‌کنیم.

  • سعی کنید از نوجوانان در ایستگاه‌های شربت عید غدیر استفاده کنید تا با مشارکت آنها در برپایی این جشن، آنها را مشتاق به دعوت و حضور در مناسبات‌های مذهبی گوناگون کنید.

  • برای تزیین ایستگاه‌های شربت از انواع کتیبه‌ها و پرچم‌های ساتن رنگارنگ ویژه این روز استفاده نمایید.

  • می‌توانید لیوان‌هایی که برای نوشیدن شربت تهیه می‌کنید با چاپ و نوشته‌هایی درباره روز عید غدیر باشد که زیبایی بیشتری دارد.

  • افرادی که مسئول ایستگاه‌های شربت عید غدیر هستند، بهتر است از لباس‌های هماهنگ استفاده کنند. برای این منظور می‌توانند از تیشرت‌های عید غدیر بهره بگیرید و یا اینکه سربندها و شال سبز سیدی که ویژه این روز است را در اختیار خادمین ایستگاه شربت قرار دهید.

۶. برپایی مسابقات جشن غدیر

یکی از زیباترین ایده‌هایی که در روز جشن عید غدیر می‌توانید از آن بهره بگیرید، بر پایی مسابقات جشن غدیر است. می‌توانید از حضار بخواهید که بعد از گوش دادن به سخنرانی‌ها و برگزاری مراسم به سوالاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند. در ادامه به افرادی که پاسخ درست داده‌اند، به قید قرعه جوایزی اهدا کنید. 

۷. پذیرایی شیرینی و شکلات عید غدیر

یکی از بخش‌هایی که در هر محفل و جشنی انجام می‌شود، پذیرای شیرینی و شکلات است. از آنجایی که عید غدیر، عید بزرگ و مهمی محسوب می‌شود، برای پذیرایی شیرینی و شکلات در این روز می‌توانید ایده‌های جذاب‌تری را به کار ببرید. به عنوان مثال پاکت شکلات غدیر ، یکی از پرفروش‌ترین وسایل پذیرایی سایت خدمتگزاران بوده که می‌توانید از آن جهت پذیرایی در این روز استفاده نمایید. 

کلام آخر

عید غدیر‌‌، این عید بزرگ، همواره مورد توجه شیعیان بوده و هر کس سعی می‌کند به نوبه خود قدمی در راه برگزاری این جشن بردارد. اگر شما هم از عاشقان ائمه هستید و می‌خواهید جشن‌ها و همایش‌های عید غدیر را به نحو احسن برگزار کنید، پیشنهاد می‌شود تا از ایده‌هایی که عنوان کردیم استفاده نمایید.

 

منبع: sharghdaily-930829

نظر شما