شناسهٔ خبر: 66677452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست‌های وام فرزندآوری در استان کرمان زیاد است

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان، گفت: درخواست‌های وام فرزندآوری در استان کرمان زیاد است و صف طولانی انتظار و محدودیت اعتبارات بانک‌ها گلایه‌هایی ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

مریم‌السادات طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه 30 اردیبهشت‌ماه 1393 سیاست‌های کلی جوانی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری هشدارهای جدی را در این حوزه مطرح کردند اما 7 سال این سخنان حکیمانه مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان قرار گرفت تا اینکه سال 1400 قوانین جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های اشتباه گذشته و فرهنگ «فرزند کمتر زندگی راحت‌تر» باعث شد که نرخ باروری در ایران رو به کاهش گذاشته شود، بیان کرد: متاسفانه نرخ باروری در ایران از 4 به زیر 2 رسیده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه این فرهنگ غلط باید در جامعه اصلاح شود و خانواده‌ها به این باور برسند که زندگی با وجود فرزند نشاط و خیر و برکت بیشتری دارد، ادامه داد: این فرزندان هستند که در آینده بازوان والدین می‌شوند و نسل آنها را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه در استان کرمان، گفت: در راستای نهادینه شدن فرهنگ فرزندآوری و هوشیارسازی در زمینه جوانی جمعیت تاکنون دوره‌های آموزشی و همایش‌های زیادی برگزار شده است.

طباطبایی ادامه داد: از طرف دیگر در این حوزه نیاز بود که به مسائل اقتصادی هم پرداخته شود که هم در قوانین جوانی جمعیت به این موضوع پرداخته شده و هم دولت به آن توجه داشته است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان در زمینه واگذاری زمین به خانوارهای سه فرزندی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: بانک‌ها نیز مکلف شدند که اعطای وام‌های ازدواج و فرزندآوری را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی با دبیر شورای بانک‌های استان در این ارتباط گذاشته شده، گفت: صف انتظار بانک‌ها زیاد، تعداد درخواست‌ها بالا و اعتبارات بانک‌ها محدودیت‌هایی دارد و ممکن است گلایه‌هایی در این حوزه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به شرایطی که برای بانوان شاغل فراهم شده از جمله مرخصی زایمان و دورکاری بانوان در هنگام بارداری، گفت: تمام تلاش‌ها انجام شده تا شرایط فرزندآوری را در حد امکان برای خانواده‌ها راحت‌تر کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه جوانی جمعیت امری بسیار مهم و حیاتی برای کشور است، افزود: اقتدار و آبادانی هر کشور به نیروی انسانی آن برمی‌گردد و در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم و امیدواریم که خانواده‌ها این امر حیاتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور در خطر جدی قرار دارد و پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند، بیان کرد: باید این چند سال طلایی را قدر بدانیم و با فرزندآوری به جوانی جمعیت کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما