شناسهٔ خبر: 66675507 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جمعه ۲۸ اردیبهشت؛

«رحیق مشرقی» در نمایشگاه کتاب رونمایی می شود

الناز رحمت نژاد

کتاب «رحیق مشرقی» نوشته اندیشمندان ایرانی و خارجی روز جمعه ۲۸ اردیبهشت در سرای ملل سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رحیق مشرقی» نوشته جمعی از اندیشمندان ایرانی و خارجی در خصوص فرهنگ و آیین وطن با حضور عباس خامه یار رایزن پیشین فرهنگی ایران در لبنان روز جمعه ۲۸ اردیبهشت در سرای ملل سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

در این کتاب به بررسی شخصیت و خدمات فرهنگی عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در قطر ، کویت و لبنان پرداخته شده است.

کتاب مورد اشاره در بیش از ۵۰۰ صفحه حاصل تجربیات ده‌ها ساله عباس خامه‌یار در حوزه دیپلماسی عمومی فرهنگی و ارتباطی است. این کتاب به قلم و زبان اهالی فرهنگ در کشورهای عربی، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌کند که به دنبال ایجاد پل‌های ارتباطی نو در سطوح دو جانبه و چندجانبه در عرصه بین‌المللی هستند.

نویسندگان کتاب مذکور معتقدند که مولفه‌های فرهنگی می‌توانند نقشی فراتر از مولفه‌های سیاسی و دیپلماتیک در روابط بین کشورها، به خصوص در منطقه، ایفا کنند. فعالیت‌های فرهنگی دکتر خامه‌یار نمونه‌ای از این فرصت‌ها و زمینه‌ها برای بازتعریف و تعمیق روابط ایران و جهان عرب است.

کتاب «رحیق مشرقی» روز جمعه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در سرای ملل سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

نظر شما