شناسهٔ خبر: 66675240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور تیم‌های دانش آموزی از سراسر استان؛

مرحله استانی مسابقات ملی دادرس در آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز-مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده (طرح ملی دادرس) با حضور تیم‌های دانش آموزی از سراسر آذربایجان شرقی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور صبح چهارشنبه در اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده (طرح ملی دادرس) در آذربایجان شرقی اظهار کرد: نتایج این مسابقات، تقویت رفاقت و همدلی بین دانش آموزان و فضای صمیمی‌بین آن‌ها است.

حجت الاسلام سید هاشم حسینی المدنی افزود: طرح ملی دادرس در راستای آشنایی اصولی با روش‌های خودمراقبتی است تا دانش آموزان بتوانند جان خود را در مواقع حوادث و بلایا حفظ کرده و به دوستان و خانواده خود حوادث کمک کنند.

وی ادامه داد: این مسابقات فرصتی برای مرور موضوعاتی است که در حیطه امدادهای اولیه یاد گرفته‌ایم تا در قالب رقابت‌های دوستانه و سالم بار دیگر آن‌ها بیاموزیم.

وی خطاب به دانش آموزان دادرس حاضر، گفت: ارزشمند است که در مسیری گام برداشته و به دنبال کمک به خود و دیگران در حوادث و بلایا هستید تا بهترین انتخاب‌ها را برای مدیریت حوادث، نحوه ارزیابی حوادث، مهار آتش، اسکان اضطراری، خروج ایمن و پناه گیری داشته باشید.

المدنی تاکید کرد: مسابقات طرح ملی دادرس یکی از نمودهای مهم همکاری صمیمانه جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش است که تا به امروز دیده نشده بود.

۱۷ تیم پسر و ۲۰ تیم دختر دادرس به مرحله استانی راه یافته بودند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه اظهار کرد: در بخش پسران تعداد ۱۷ تیم و در بخش دختران نیز تعداد ۲۰ تیم در مرحله استانی مسابقات دادرس به رقابت پرداختند.

وی گفت: توصیه‌های پرورشی ما به دانش آموزان، مدیران و معلمان این است که دانش آموزان را بیشتر وارد فعالیت‌های اجتماعی کنند و چه فعالیتی بهتر از هلال احمر و شرکت در مسابقاتی که نتیجه آن کمک به همنوع خود است.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش آموز در ۴۰۰ مدرسه استان در طرح ملی دادرس شرکت کرده‌اند.

مسابقات دادرس فرصتی برای تحکیم رفاقت و توانمندی‌ها است

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز گفت: طی ۲ روز گذشته شاهد رقابت جذاب و صمیمانه بین دادرسان عزیز بودیم که با شعار بشر دوستی در خدمت هم نوعان خود آموزش دیده‌اند و سعی می‌کنند تا مهارت خود را بالا ببرند.

بابک محمدزاده افزود: این مسابقات، صرفاً رقابت نیست بلکه به تحکیم رفاقت و نوع دوستی و سپس ارتقای سطح آموزش، آگاهی و توانمندی‌ها تاکید دارد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های هلال احمر در مدارس منتخب استان در قالب طرح ملی دادرس، اظهار کرد: مدارس منتخب پس از دریافت آموزش‌ها در مرحله شهرستانی و سپس در سطح استانی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: امروز میزبان ۲۰ تیم دادرس دختر از ۱۷ شهرستان بودیم و روز گذشته نیز ۱۷ تیم دادرس پسر حضور داشتند که در هشت آیتم مختلف مانند حمل مصدوم، پانسمان، اطفای حریق و نصب چادر رقابت کردند.

محمدزاده تاکید کرد: برای هر آیتم تعداد دو داور مستقر شده بود و امتیازات نهایی تیم‌ها نیز محصول تمامی این ۱۶ داور است و هیچگونه خلل و شائبه‌ای وجود ندارد.

تیم‌های اهر، اسکو و تبریز در بخش دختران به ترتیب اول تا سوم شده و تیم چاراویماق نیز به عنوان تیم بشر دوستی انتخاب شد.

در بخش پسران نیز تیم‌های اهر، اسکو و تبریز به ترتیب اول تا سوم شده‌اند.

نظر شما