شناسهٔ خبر: 66674578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سند راهبردی «شیراز» سند پیشرفت و الگوی توسعه است

تولیت حرم مطهر ‌شاهچراغ گفت: سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام» راه را برای رسیدن به الگوی پیشرفت هموار می‌کند و صرفا سند توسعه حرم نیست؛ بلکه سند پیشرفت و الگوی توسعه در استان و فضا‌های پیرامون در سراسر کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در آیین رونمایی از سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام» که در شبستان امام خمینی (ره)، با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس کل دادگستری استان، استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت بزرگداشت حضرت سیدالسادات الاعاظم حضرت شاهچراغ (ع) و میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا، اظهارداشت: ایام مبارکی است و موجب خیر و برکت برای محبان اهل بیت عصمت و طهارت است.

 وی ضمن خیر مقدم خدمت تمامی مسئولان لشکری و کشوری، انتظامی و نظامی، استانی و تمامی خدمتگزاران ساحت سومین حرم اهل بیت علیه اسلام در ایران اسلامی، افزود: روز و ایام مبارکی است و رونمایی از سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) کار میمون است و ان‌شاءالله به برکت این ایام بزرگ و مکان مقدس سرآغاز خوبی برای برنامه‌های آینده استان و استان‌های همجوار و کشور اسلامی باشد.

آیت‌الله کلانتری ادامه داد: تدوین سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت یک گام اولیه برای آغاز راه بلند و برداشتن گام‌های بزرگ است و این مهم را ابتدای یک حرکت بزرگ میدانیم.

تولیت حرم مطهر با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال 1387 به شهر شیراز، بیان کرد: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در همین مکان مقدس (شاهچراغ) شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت اعلام کردند؛ در حقیقت در صدد بیان هویت اصیل شهر شیراز بعنوان یک مرکز الهام بخش در جهان اسلام و بعنوان یک شهر مقدس که از قرن‌ها قبل میزبان خاندان عصمت و طهارت، مضجع و ملجا فرزندان بزرگ حضرت موسی ابن جعفر بوده و در حقیقت این هویت واقعی شیراز بوده است.

وی ادامه داد: جهانگردانی که 600 تا 700 سال پیش به شیراز آمده اند همین واقیعت را به کل جهان منعکس کرده‌اند و یادداشت‌های آنان را که بخوانیم متوجه می‌شویم که هویت شیراز یک دارالمومنین، پایگاه الهام بخش برای جهان اسلام بوده است و البته تلاش‌های دشمنان، استعمار گران خارجی و مستبدان داخلی بر این بوده است که این هویت را تغییر دهند و این اعلام را در سال 87 مقام معظم رهبری یادآوری کردند.

کلانتری در ادامه گفت: پارسال که به دیدار رهبرانقلاب مشرف شدیم و ایشان فرمودند که در سفری که به شیراز آمدم اعلام کردم که آنجا سومین حرم عصمت و طهارت در ایران است و شما تمام همت خود را بکار ببرید تا به طراز کشوری و جهانی دست یابید و امروز مطالبه مقام معظم رهبری مطالبه اصلی است و اگر همه همت کنیم به جایگاه ملی و جهانی با توجه به ظرفیت ذاتی دست خواهیم یافت.

تولیت حرم مطهر در ادامه یادآور شد که وقتی سخن از سند راهبردی شیراز یا سومین حرم به میان میآید کسی فکر نکند که قرار است این حرم توسعه یابد و یا فضای جدیدی خریداری شود؛ بنابراین سند راهبردی شیراز مربوط به کل استان و استان‌های همجوار و مربوط به ایران اسلامی است.

کلانتری تصریح کرد: اگر قرار باشد در عصر جدید الگوی پیشرفت اسلامی و توسعه‌ای که دائما در عصر جدید مورد توجه اندیشمندان و دلسوزان است، عملیاتی شود به لحاظ علمی، اقتصادی، فرهنگسازی، معماری و از جهات مختلف باید این الگو ایجاد شود و مقدمه‌ای برای رسیدن به فرهنگ و تمدن نوین اسلامی.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: این سند راه را برای رسیدن به الگوی پیشرفت هموار می‌کند و صرفا سند توسعه حرم نیست؛ بلکه سند پیشرفت و الگوی توسعه در استان فارس و فضا‌های پیرامون در سراسر کشور است و سومین حرم در ایران اسلامی، بحث ملی است.

وی به افتتاح بزرگراه حضرت شاهچراغ حدفاصل استان اصفهان و شیراز با حضور ریاست محترم جمهوری اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار شاهد هستیم که در بازه زمانی 28 اسفندماه 1402 تا 28 فروردین‌ماه سال جاری بیش از 300 هزار نفر نسبت به سال قبل زائر این حرم افزایش یافته است و این تنها با راه اندازی این بزرگراه محقق شده است.

کلانتری خواستار راه‌اندازی راه‌های دسترسی استان‌ها به این کلانشهر شد و گفت:  اگر راه‌های ارتباطی استان هرمزگان به شیراز، بوشهر و کرمان نیز راه اندازی شود قطعا فضای اقتصادی برای استان و فضای فرهنگی و زیارتی حرم مطهر و استان متحول خواهد شد.

تولیت حرم مطهر در پایان ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران از جمله امام جمعه محترم شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز و ... در راستای تنظیم این سند راهبردی، گفت: بیش از 4 هزار ساعت نفر بصورت همه جانبه بر روی این سند کار شده و ده‌ها اندیشمند نیز کلمه به کلمه در تدوین این سند تلاش کرده‌اند کردند.

انتهای پیام/424

نظر شما