شناسهٔ خبر: 66673920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسماعیلی با اشاره به مصوبه امروز مجلس؛

دفاع مجلس از تعطیلی روز شنبه برای بازگشت منافع تعطیلات به سفره مردم بود

صاحب‌خبر -
دفاع مجلس از تعطیلی روز شنبه برای بازگشت منافع تعطیلات به سفره مردم بود
خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مصوبه امروز مجلس درخصوص تعطیلی روز «شنبه» گفت: با اهم و مهم کردن اینکه اقتصاد کشور و معیشت مردم اصل اول ما در جهش تولید است، به این حجت رسیدیم که از تعطیلی روز شنبه دفاع کنیم تا نهایتاً منافع این تعطیلی به سفره مردم برگردد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مصوبه امروز مجلس درخصوص تعطیلی روز «شنبه» گفت: پیرو جلسه‌ای که قبلاً داشتیم، امروز (چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه) اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و رأی‌گیری شد.
وی ادامه داد: اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری دو بخش داشت که بخش مربوط به ساعت کاری آن روز گذشته با 8 ساعت کار روزانه و جمعاً 40 ساعت در هفته و 160 ساعت در ماه تصویب شد؛ البته لایحه دولت 42 ساعت بود که ما در مجلس به دلیل استفاده از اوقات‌فراغت و خانواده محور بودن این لایحه دو ساعت از آن کم کردیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصویب تعطیلی روز شنبه در صحن علنی مجلس، اضافه کرد: امروز هم تکلیف تعطیلات دو روز آخر هفته مطرح شد؛ موافقان و مخالفان صحبت و ادله خود را ارائه کردند؛ ما هم به عنوان کمیسیون اجتماعی مجلس ادله خود را برای تعطیلی شنبه و نتیجه جلساتی که با اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و 45 هزار نفر از فعالان اقتصادی که نامه امضا شده به بنده ارسال کردند را در صحن علنی ارائه دادیم؛ که خوشبختانه مجلس هم قاطع رأی داد تعطیلات آخر هفته جمعه و شنبه باشد.
اسماعیلی در پاسخ به اینکه چقدر امکان دارد شورای نگهبان با این مصوبه موافقت کند هم عنوان کرد: با توجه به اینکه این مصوبه بار مالی ندارد، دولت هم موافق این بحث است و از نظر ادله شرعی هم هیچ‌گونه حرمتی ندارد که شنبه تعطیل شود، بعید می‌دانم که شورای نگهبان هم مخالفتی باشد و قطعاً شورای نگهبان هم موافقت خواهد کرد.
وی با اشاره به نگرانی برخی درباره تغییر عادت مردم از تعطیلی روز پنجشنبه به شنبه افزود: تا این مصوبه در شورای نگهبان تصویب و ابلاغ شود ما باید این فرهنگ‌سازی را داشته باشیم که بعد از این روز شروع کاری ما یکشنبه خواهد بود. احتمال دارد ابتدای امر تا مردم عادت کنند چند هفته بی‌نظمی به همراه داشته باشد؛ اما با اهم و مهم کردن اینکه اقتصاد کشور و معیشت مردم اصل اول ما در جهش تولید است، به این حجت شرعی رسیدیم که از تعطیلی روز شنبه دفاع کنیم تا نهایتاً منافع این تعطیلی به سفره مردم برگردد./
پایان پیام

نظر شما