شناسهٔ خبر: 66673579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زاکانی: عملیات عمرانی خط ۹ مترو از امروز آغاز می‌شود

شهردار تهران زمان آغاز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران از چیتگر آغاز و تا دولت آباد را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزاش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: عملیات عمرانی خط 9 مترو تهران از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: این خط مترو از چیتگر آغاز و به دولت آباد ختم می‌شود. کار عمرانی خطوط 8 و 10 هم قبل از عید آغاز شده بود و کار ساخت یک خط جدید هم تا چند هفته آینده آغاز می‌شود.

زاکانی ادامه داد: زمانبدی حدودی بهره برداری کامل هر خط مترو 4 تا 5 سال است اما هر قطعه‌ای از خطوط که آماده شود به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره هزینه ساخت هر خط مترو عنوان کرد: هزینه هر کیلومتر مترو با تامین ناوگان مربوطه حدود 3 هزار میلیارد تومان است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درخصوص قرارداد با شرکت چینی برای واردات اتوبوس عنوان کرد: این یک شرکت ساختمانی است و هیچ ارتباطی به خرید خودرو ندارد. فردی که آن حرف‌ها را زده بود، حرف‌هایش نادرست و غیرکارشناسی است به‌عنوان مثال خط 1، 2 و 3 توسط شرکت نظامی چینی تأمین مالی شده است.

زاکانی درباره محرمانگی این قرارداد، اظهار داشت: محرمانگی آن به معنای مشخص از طرف خارجی است و در دولت هم اعلام شد که به دلیل آسیب نرسیدن به موضوعات باید از طرف دستگاه‌های مسئول رسیدگی شود؛ لذا تمامی دستگاه‌های مسئول هم از قرارداد خبر دارند و هم در متن آن هستند. محصول این قرارداد بسیار ارزان تر از محصول داخلی است.

انتهای پیام/

نظر شما