شناسهٔ خبر: 66673538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

افشاگری رونامه عبری:‌

درهم‌ریختگی ارتش اشغالگر/ زمان آن فرا رسیده که ژنرال های ارتش در مقابل نتانیاهو بایستند

افشاگری رونامه عبری:‌ درهم‌ریختگی ارتش اشغالگر؛ زمان آن فرا رسیده که ژنرال های ارتش در مقابل نتانیاهو بایستند

صاحب‌خبر -

شهدای ایران :افشاگری رونامه عبری:‌ درهم‌ریختگی ارتش اشغالگر؛ زمان آن فرا رسیده که ژنرال های ارتش در مقابل نتانیاهو بایستند.


درهم‌ریختگی ارتش اشغالگر/ زمان آن فرا رسیده که ژنرال های ارتش در مقابل نتانیاهو بایستند


ناظران از خبری که ارتش صهیونیستی مبنی بر زخمی شدن 50 نفر از "افسران ارشد و سربازان خود در جریان نبردهای باریکه غزه در طی یک روز و نیز مجروح شدن مقام بلند پایه در معاونت نظارت بر سیستم امنیتی "اسراییل" در نبردهای روز جمعه در  محله "الزیتون" منتشر کرده است، شگفت زده شده‌اند.

تعداد مجروحان رژیم اشغالگر از آغاز تجاوز به غزه به 3415 نفر رسیده و حال 526 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

ارتش صهیونیستی به اعلام این خبر کفایت نکرده و کابینه بنیامین نتانیاهو را نیز متهم کرده است که از دستاوردهای عملیات ارتش در غزه برای دستیابی به پیشرفت سیاسی استفاده نمی‌کند، آن هم در زمانی که مقام سیاست راهبردی شورای امنیتی "اسراییل" به دلیل تصمیمات اشتباه کابینه اشغالگران، استعفا داده است.

بر اساس گزارشی که روزنامه هاآرتص منتشر کرد، علنی شدن این مناقشه که می‌توانست بحثی مشروع درباره مدیریت جنگ باشد، به این شکل وسیاق و با ذکر "منابع بلندپایه سیاسی" یا "افسران ارشد در ارتش" حاوی مفاهیم و معانی زیادی است که باید متوقف شود.

این مناقشه که علنی شد، می‌توانست بحثی مشروع درباره مدیریت جنگ باشد، اما علنی شدن به این شکل یا تحت عنوان «منابع بلندپایه سیاسی» یا «افسران ارشد» در ارتش، معانی زیادی دارد که باید متوقف شود.

هاآرتص در گزارش خود می افزاید که اعزام چند باره‌ی نیروها به منطقه "جبالیا" و محله الزیتون و دیگر نقاط در شمال غزه، نشانگر خطر نبود استراتژی برای جنگ زمینی و "روز پس از جنگ" است.

در گزارش این روزنامه عبری آمده است که زمان مقابله ژنرال‌های ارتش با نخست‌وزیر در خصوص عدم وجود استراتژی برای بعد از این جنگ زمینی در غزه فرا رسیده است و توضیح می‌دهد که این بحثی است که باید از ابتدا حل می‌شد اما 7 ماه به طول انجامیده است.

این گزارش با توجه به اینکه نبود استراتژی را متوجه فرماندهان ارتش اشغالگران دانسته، گفت: ارتش اکنون دلایل روشنی در دست دارد که نه تنها نتانیاهو مقصر این استراتژی است بلکه در نقطه مقابل از هیچ فرصتی هم در مقصر دانستن رهبران ارشد ارتش و اطلاعات در خصوص 7 اکتبر سال گذشته، از دست نداده است.

این گزارش ادامه می‌دهد که ژنرال‌ها از ابتدای جنگ همواره تلاش کرده‌اند تا نتانیاهو و شورای جنگ را متقاعد کنند که چارچوبی عملیاتی برای آنها تدارک ببیند، اما درخواست آنها هر بار رد شده و باعث گردید که ستاد کل ارتش تیم خود را برای تدوین ایده‌های استراتژیک تشکیل دهد.

این روزنامه با انتقاد از رهبران ارتش "اسراییل" گفت که آنان از همان ابتدا باید متوجه می شدند که نتانیاهو آنچه را که نیاز دارند در اختیار ارتش قرار نمی دهد و بنابراین این امر باعث شد که این رژیم برنامه‌های نظامی خود را بر این اساس پیش ببرد.

در این گزارش توضیح داده شده است که موضوع اصلی نتانیاهو، سیاسی است و نه نظامی، زیرا او می‌ترسد که احزاب افراطی در ائتلاف حاکم او هرگونه پیشنهادی را رد کنند تا مانع رویای آنها برای اشغال غزه شود، در حالی که تنها هدف او باقی ماندن در قدرت است./العالم

نظر شما