شناسهٔ خبر: 66673253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس جهاد کشاورزی ساوه خبر داد؛

انجام ۷۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های ساوه

ساوه- رییس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: فروردین ماه امسال، ۷۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های ساوه انجام شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت جوجه ریزی در سه ماه پایانی سال گذشته، گفت: در این بازه زمانی یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۱۶ قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۲/۳ دهم برابر بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به روند افزایش جوجه ریزی در این شهرستان گفت:، فروردین ماه امسال میزان جوجه ریزی به ۷۰۸ هزار قطعه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است و امید است این روند تداوم داشته باشد.

طهماسبی کنترل نوسانات بازار، اجرای سیاست راهبردی در قیمت مناسب و تأمین به موقع نهاده‌های دامی را از جمله دلایل افزایش جوجه ریزی در شهرستان ساوه عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به شعار سال، فعال کردن واحدهای غیر فعال و نیمه فعال واحدهای مرغ گوشتی در دستورکار جهاد کشاورزی این شهرستان است.

طهماسبی افزود: در یکسال اخیر ۵ واحد راکد و نیمه فعال احیا و به چرخه تولید بازگشتند و هم اکنون از ۷۳ واحد مرغ گوشتی، ۵۳ واحد آن فعال هستند و روند فعال سازی این واحدهای تولیدی ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه، ایجاد زنجیره تولید را گامی مهم در جهت ارتقای بهره وری و کاهش هزینه‌ها اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم که از سال گذشته در این شهرستان کلید خورده بهره گیری از ظرفیت زنجیره‌های تولید است.

طهماسبی گفت: هم اکنون سه زنجیره تولید در این شهرستان فعال است و از سرمایه در گردش واحدهای مرغداری حمایت می‌کنند و با این اقدام می‌توان ظرفیت تولید جوجه ریزی را به بیش از ۳۰ درصد افزایش داد.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: به منظور کاهش تخلفات احتمالی و حذف واسطه‌ها که منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود، از ماه آینده تمامی فرایند تولید و توزیع مرغ در بستر سامانه هوشمند سبحان انجام می‌شود.

طهماسبی ضمن تقدیر از مرغداران و کادر دامپزشکی گفت: این تعامل و هم افزایی سبب کاهش بیماری در مرغداری‌ها و افزایش تولید و جوجه ریزی در این شهرستان شد.

نظر شما