شناسهٔ خبر: 66673149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

رد پیشنهاد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در مجلس؛

شنبه تعطیل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با پیشنهاد تعطیلی روزهای پنج‌شنبه مخالفت کردند و طرح تعطیلی شنبه‌ها به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -
شنبه تعطیل شد

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پیشنهادی مبنی بر تعطیلی روز پنج‌شنبه از سوی سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز مطرح شد که نمایندگان با ۷۵ رای موافق، ۱۳۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر با این پیشنهاد مخالفت کردند. در گزارش کمیسیون اجتماعی تعطیلی جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات پایان هفته آمده است که میرتاج‌الدینی پیشنهاد داد به جای روز شنبه، پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیل باشد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

در ادامه جلسه، تعطیلی شنبه‌ها با ۱۳۶ رأی موافق، ۶۶ رأی مخالف، ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید که در این مصوبه آمده است: «تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای واحدهای نظامی انتظامی و امنیتی و بخش عملیاتی واحدهای خدمت رسانی از قبیل بیمارستانها مراکز بهداشتی درمانی مراکز بهزیستی بانک‌ها و اماکن ورزشی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته از روز یکشنبه تا پنج شنبه تنظیم نمایند. فهرست کامل بخش عملیاتی واحدهای خدمات رسانی موضوع این تبصره ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.»

دفتر آیت‌الله جوادی عاملی: تعطیلی شنبه تشبه به کفار نیست
پیرهادی، نماینده موافق با این طرح گفت: من شخصا از دفتر آیت‌الله جوادی آملی درباره تعطیلی شنبه‌ها سوال کردم؛ جواب دادند که این کار تشبه به کفار نیست.

مافیای رسانه‌ای غرب‌زدگان بحث اقتصاد را پیش کشید
علیزاده، نماینده مخالف این طرح گفت: قرار بود پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود اما مافیای رسانه‌ای غرب‌زدگان و کلان‌سرمایه‌دارها یک‌مرتبه بحث اقتصاد را مطرح کردند.

 ساعت کاری کارمندان دولت کاهش پیدا می‌کند
همچنین نمایندگان مجلس تصویب کردند که ساعت کاری کارمندان دولت به ۴۰ ساعت در هفته کاهش پیدا کند؛ این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان اجرایی می‌شود.

تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد اجرا می‌شود
اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر شورای نگهبان طی ۱۰ روز آینده مصوبه مجلس مبنی بر افزایش تعطیلات هفته‌ها را تایید و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود.

دفتر رهبری با تعطیلی روز شنبه موافقت کرد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به استفتاء از دفاتر ۳ مرجع تقلید و همچنین رهبر انقلاب درباره تعطیلی شنبه‌ها، گفت: هر سه مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب با تعطیلی شنبه‌ها مشکلی نداشتند این مسئله به معنای آن است که این مصوبه از نظر شرعی مشکل ندارد.

وی افزود: از این رو انتظار این است که شورای نگهبان نسبت به این مصوبه نه از نظر قانونی و نه از نظر شرعی ایرادی وارد نکند.

 

 

نظر شما