شناسهٔ خبر: 66672814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رمز موفقیت حمیدرضا برقعی

"خویشتن"، کتاب جدید حمیدرضا برقعی با استقبال شعردوستان در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به چاپ دوم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا برقعی امسال با مجموعه جدید خود با عنوان «خویشتن» در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد؛ کتابی که همانند آثار پیشین برقعی دربردارنده سروده‌های آیینی او در موضوعات مختلف است.

کتاب با اقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شده و به گفته دست‌اندرکاران نشر فصل پنجم، قرار است چاپ دوم آن نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

برقعی در سال‌های گذشته از جمله شاعران پرکار بوده و تاکنون آثار متعددی مانند «یحیی»، «قبله مایل به تو» و «رقعه» را به مخاطبان شعر عرضه کرده است. پختگی کلام و مضمون‌پردازی‌های جدید در آثار متاخر او نشان می‌دهد که برقعی با آن شاعر جوان سال‌های ابتدایی دهه 90 فاصله دارد. اما شاید رمز اقبال مردمی به شعر او را در به‌روز کردن مفاهیم از تاریخ اسلام دانست.

او به‌خوبی توانسته از پس این امر برآید و موضوعات را براساس نیاز امروز مخاطب به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کند. این امر را بگذارید در کنار اجرای سروده‌هایش در فضای مجازی. خوانش درست شعر و انتقال احساسات و عاطفه شعر از زبان خود شاعر، به مراتب بر دل بیشتر می‌نشیند‌. از این منظر، برقعی از جمله شاعران کم‌گوی و گزیده‌گوی در فضای مجازی است که به‌خوبی توانسته از بستر و امکانات فضای مجازی به نفع سروده‌هایش بهره ببرد.

شعر , کتاب , شعر آیینی ,

در کنار همه این‌ها، شاعر شعر خود را دربست در اختیار ممدوح و حس و حالش قرار داده و وارد مسائل سیاسی نمی‌شود. اگرچه شعر باید آینه جامعه باشد، اما به نظر می‌رسد شاعر اهل بیت(ع) حرمت کلام را در محضر این بزرگان دارد و ساحت شعر را به بیانیه‌های سیاسی_چنان که رایج است_ تقلیل نمی‌دهد و سعی دارد با گریز زدن به حوادث تاریخ اسلام، سره را از ناسره بازنمایی و نشان دهد.

در مجموع خرید کتابی جدید از شاعر خوش‌قریحه‌ای چون برقعی می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران باشد. سروده‌ای که در ادامه منتشر می‌شود، بخشی از اشعار این مجموعه است:

 جنون گریخت سراسیمه از ملاقاتم
شب شراب که باشد دچار افراطم

بریز هرچه که داری مکن مراعاتم
تو بی‌ملاحظه، من نیز بی‌مبالاتم

سیاه مست تو هستم گذشته کار از کار
«شب شراب می‌ارزد به بامداد خمار»...

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما