شناسهٔ خبر: 66672349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نرخ جوجه یک‌روزه ۱۶ تا ۲۴هزارتومان/صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار بزودی

فاطمه امیر احمدی

دبیر انجمن صنفی جوجه یک‌روزه گفت: نرخ جوجه برخی نژادها ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان و بعضی سویه‌ها بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است؛ اما به طور میانگین نرخ جوجه یک‌روزه بین ۱۶ تا ۲۴ هزار تومان متغیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صدیق پور، دبیر انجمن صنفی جوجه یک روزه درباره وضعیت قیمت جوجه یک روزه به مهر گفت: نرخ جوجه برخی نژادها و سویه‌ها حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است و بعضی نژادها هم بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان قیمت گذاری شده است؛ اما به طور میانگین نرخ آن بین ۱۶ تا ۲۴ هزار تومان متغیر است.

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده در نیمه دوم سال گذشته میانگین قیمت، به اضافه و منهای ۲۰ هزار تومان بوده که امسال هم تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تنوع نژادها، سن، کیفیت جوجه‌ها قیمت‌ها متفاوت می‌شود، گفت: این نوسان قیمت در سویه‌های مختلف طبیعی است.

دبیر انجمن صنفی جوجه یک روزه با اشاره به وضعیت تولید جوجه امسال گفت: در سال جاری هم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور صورت می‌گیرد.

صدیق پور در پایان گفت: با توجه به بازسازی گله‌های مولد که در حال حاضر بخشی از آن به وسیله واردات تأمین می‌شود، از ماه آینده واردات روند کاهشی داشته و در نیمه دوم سال با توجه به مازاد تولید جوجه جز صادرکننده تخم مرغ نطفه دار خواهیم بود.

نظر شما