شناسهٔ خبر: 66671502 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

آتالانتا - یوونتوس؛ این جام طلایی‌ست/ اولی برای گاسپرینی یا آخری برای آلگری؟

آتالانتا و یوونتوس با اهداف متفاوت سخت به دنبال جام قهرمانی کوپا ایتالیا هستند.

صاحب‌خبر -

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ ورزشگاه المپیکوی شهر رم پایتخت ایتالیا میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل است. آتالانتا و یوونتوس در دیدار فینال کوپا ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

آتالانتا؛ جامی برای تیم شایسته

از سال ۲۰۱۶ آتالانتا برای سقوط نکردن جان‌پیرو گاسپرینی را استخدام کرد و این سرمربی باتجربه همان فصل نخست الهه شهر برگامو را در جایگاه چهارمی قرار داد. از همان زمان آتالانتا مورد توجه قرار گرفت و خودش را در جایگاهی نزدیک بزرگان سری A قرار داد. رتبه سومی و حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از افتخارات بزرگ این مرد ۶۶ ساله بود. او که پیشنهادهای بزرگی را هم رد کرده تا در آتالانتا بماند، هنوز هم خواهان پرشماری دارد. با این حال می‌خواهد مأموریت نیمه‌تمامش در آتالانتا که کسب یک جام است را به پایان برساند. شاید با توجه به این که حریف‌شان مثل قبل قدرتمند نیست، این جام بیش از پیش در دسترس‌شان باشد. فراموش نکنید آتالنتا برای رسیدن به این فینال تیم‌های بزرگی مثل میلان و فیورنتینا و حتی غول‌کشی مثل ساسولو را کنار زده است.

یوونتوس؛ شیرینی روزهای تلخ!

بانوی‌پیر این روزها جان رقابت با تیم‌های سرزنده‌تر مثل اینتر و حتی میلان و این روزها بولونیا را هم ندارد. مکس آلگری می‌داند که نسخه‌ای دیگر برای یوونتوس چندان کارساز نیست و شاید تغیر و تحول به پرافتخارترین تیم ایتالیا کمک کند. در روزهایی که یووه آماده حضور در فینال جام‌حذفی ایتالیا می‌کند، رسانه‌های این کشور خبر از برکناری او پس از این فینال داده‌اند. در واقع برای باشگاه یوونتوس شاید این جام از ضرر و زیان جلوگیری کند، اما می‌دانند که باید تغییر رویه بدهند و این اتفاق با آلگری رخ نخواهد داد. در هر صورت یوونتوس که با جام غریبه شده، می‌خواهد با قهرمانی در کوپا ایتالیا یک مرتبه دیگر به جمع بزرگان بازگردد. خاطره خوبی از فینال با آتالانتا دارند و جام قبلی را با شکست این رقیب کسب کرده‌اند.

آخرین بازی
۱۰ مارس ۲۰۲۴ در دیدار برگشت فصل جاری سری A ایتالیا، یوونتوس و آتالانتا به تساوی ۲-۲ رسیدند. در آن دیدار کامبیاسو و میلیک برای یووه و کوپمینرس (۲ مرتبه) برای آتالانتا گل زدند.

آمار بازی
۱۴) همانند سری A ایتالیا، یوونتوس در کوپا ایتالیا هم پرافتخارترین است. بانوی‌پیر ۱۴ جام گرفته که آخرین آن‌ها سال ۲۰۲۱ به‌دست آمده است.
۱) آتالانتا تنها جامش در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا را سال ۱۹۶۳ در کوپا ایتالیا گرفته است. این تیم ۵۱ سال قبل با شکست تورینو قهرمان شد.
۲۲) یوونتوس ۲۲ فینال جام‌حذفی را تجربه کرده که این حیث هم رکورددار است. یووه در فینال قبلی سال ۲۰۲۲ مقابل اینتر شکست خورد.
۶) الهه ۶ فینال را پشت سر گذاشته که آمار منفی برای این تیم شکست در ۵ فینال آخر است. بعد از قهرمانی سال ۱۹۶۳ این تیم همه فینال‌هایش را باخته که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۲۱ مقابل همین تیم یوونتوس برمی‌گردد.
۱) آتالانتا و یوونتوس یک مرتبه در فینال جام‌حذفی به مصاف هم رفته‌اند که سال ۲۰۲۱ بود و یووه با برتری ۲-۱ جام را بالای سر برد.
۵) یوونتوس در ۵ بازی آخرش مقابل آتالانتا شکست نخورده است. البته از این ۵ دیدار، ۴ بازی مساوی شده.
۴) آرکادیوش میلیک مهاجم لهستانی یوونتوس با ۴ گل برترین گلزن این فصل کوپا ایتالیا بوده. تئون کوپمینرس بازیکن هلندی آتالانتا هم ۳ گل زده است.
۰) جان‌پیرو گاسپیرینی سرمربی قابل احترام آتالانتا که این تیم را متحول کرده، هنوز جامی در دوران مربیگری‌اش کسب نکرده و به‌دنبال این قهرمانی‌ست.
۴) ماسیملیانو آلگری برخلاف هم‌تای خودش افتخارات پرشماری دارد که ۴ قهرمانی در کوپا ایتالیا به‌دست آمده.

مصدومان و محرومان
بدترین اتفاق برای آتالانتا محرومیت جانلوکا اسکاماکا ستاره گلزن خط حمله‌شان از فینال جام‌حذفی‌ست. در سمت مقابل یوونتوس از ماتیا دی‌شیلیو و کنان ییلدیز به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
آتالانتا:
کارنسکی، اسکالوینی، هین، جیمسیتی، زاپاکاستا، ادرسون، دی‌رون، روجری، کوپمینرس، لوکمن و دی‌کتلائر
یوونتوس: پرین، گاتی، برمر، روگانی، کامبیاسو، مک‌کنی، لوکاتلی، رابیو، کوستیچ، کیزا و ولاهوویچ
 

نظر شما