شناسهٔ خبر: 66671392 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

علی کریمی: در هر لیگی به جز ایران دیده می‌شوید!

لژیونر ایرانی شاغل در ترکیه به مقایسه دربی حساس گالاتاسرای - فنرباغچه و دربی تهران پرداخت.

صاحب‌خبر -

علی کریمی در خصوص جدال قهرمانی امسال در ترکیه گفت: کورس قهرمانی ترکیه امسال بسیار نزدیک پیگیری می‌شود. هنوز ۲ هفته به پایان مانده و همه با توجه به اختلاف امتیاز پیش آمده شانس بیشتری برای گالاتاسرای قائل هستند. آن‌ها البته هفته آینده با فنرباغچه بازی دارند. حتی اگر فنر در بازی خود پیروز شود هم ۳ امتیاز کم دارد و احتمال قهرمانی‌اش کم است.

وی در خصوص دربی هفته آینده گالاتاسرای و فنرباغچه توضیح داد: جو این دربی تقریبا با استقلال و پرسپولیس یکی است و همان‌طور که مردم ما این دو تیم را دوست دارند، ترکیه‌ای‌ها هم به این دو تیم توجه می‌کنند. درست است که استانبول پایتخت نیست اما در حد یک پایتخت، این دو تیم هوادار دارند. باید اشاره کنم که فوتبال در ترکیه ۳ قطبی است و بشیکتاش را با وجود تعداد هوادار کمتر نباید فراموش کرد. از نظر رسانه‌ای هم ماجرا به همین شکل است و می‌توان گفت ۳ قطبی است.

بازیکن تیم کایزری در مورد تفاوت و شباهت دربی‌های ترکیه با دربی‌های ایران اظهار داشت: فرق دربی‌های ترکیه با دربی‌های ایران، پرگل بودن دربی‌های ترکیه است. با اتمام بازی در ترکیه، همه چیز تمام می‌شود چه باخت و چه برد دیگر درباره آن صحبت نمی‌شود. دراصل پرونده بازی همان شب بسته می‌شود چون ۴ روز بعد تیم‌ها باید در لیگ دوباره به میدان بروند. به طور کلی می‌توان گفت حساسیت آن مثل ایران نیست. آن‌ها فوتبال را به چشم ۳ امتیاز می‌بینند و به همین دلیل حساسیتش مثل ایران نیست. فوتبال برد و باخت دارد و حساسیت باخت در چشم بازیکنان زیاد نیست. آن‌ها باخت را ترسناک نمی‌بینند.

کریمی در مورد گرایش هواداران فوتبال در ترکیه به گالاتاسرای و فنرباغچه عنوان کرد: تقریبا در ترکیه هم مانند ایران این گرایش وجود دارد که اگر طرفدار تیمی هستید، همزمان طرفدار یک تیم بزرگ از ترکیه هم باشید. در شهرهای کوچک ترکیه جز تیم خودشان به گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش هم علاقه دارند. حتی دیده‌ام که ترابزون را هم دوست دارند.

وی در مورد مقایسه لیگ ترکیه با دیگر لیگ‌های اروپایی توضیح داد: لیگ ترکیه از نظر امکانات در سطح لیگ‌های معتبر دنیا است. از نظر گردش مالی و بودجه برای باشگاه‌ها شاید در سطح ۵ لیگ معتبر نباشد اما در رده ششم قرار می‌گیرد. بودجه تیم‌ها در ترکیه مناسب است و بازیکنان باکیفیتی در این لیگ حضور دارند.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص اینکه آیا حضور در ترکیه برای بازیکنان ایرانی پیشرفت محسوب می‌شود یا خیر گفت: بستگی به خود بازیکن دارد. اینکه خودش می‌تواند در این شرایط بدرخشد یا خیر. به طور مثال اگر تصور کنید لیگ هلند خوب باشد این‌گونه نیست. آن‌جا چند تیم خوب دارند و جز آن تیم‌ها، دیگر تیم‌ها سطح پایینی دارند. یا به طور مثال در پرتغال اینگونه نیست. برای بازیکنان ایرانی و پیشرفت‌شان لیگ ترکیه مقصد خوبی است. شرایط جوری است که دیگر در لیگ ایران دیده نمی‌شوید و می‌توان گفت در هر لیگی جز ایران بدرخشید دیده می‌شوید.

کریمی در مورد حضور مونتلا در تیم ملی ترکیه اظهار داشت: مونتلا در ابتدا سرمربی آدنادمیراسپور بود و بعد به تیم ملی ترکیه رفت. به نظرم برایش تا حدی پیشرفت به شمار می‌رود. درست است که وی در میلان حضور داشت اما باید در ابعاد بزرگتری بررسی کنیم که سبک فوتبال و امتیازگیری‌اش چگونه بوده است. در آدنادمیر فرم خوبی داشت و در تیم ملی هم تا این لحظه در فیفادی‌ها نتایج بسیار خوبی کسب کرده. ماحصل تمام عملکرد وی هم صعود مقتدرانه در یورو بود.

وی در پایان در خصوص کار زیر نظر بوراک ایلماز سرمربی فعلی کایزری‌اسپور گفت: بوراک ایلماز بازیکن بزرگی بوده است. او تا همین سال گذشته در هلند بازی می‌کرد. او سطح فنی خوبی دارد اما جوان و در حال کسب تجربه است.

بیشتر بخوانید: علیپور فاش کرد: دو تیم بزرگ لیگ برتری مرا می‌خواهند/ به زودی پاسخ خواهم داد

نظر شما