شناسهٔ خبر: 66671291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد!/ شورای نگهبان مصوبه لحظه آخری مجلس را تائید خواهد کرد؟

میرتاج الدینی، نماینده مجلس در این باره گفت: نیمه تعطیل بودن پنجشنبه در کشور ما نهادینه شده و قرار نیست با یک لایحه، تعطیلی پنجشنبه را حذف کنیم و قطعا تعطیلی و نیمه تعطیلی پنجشنبه باقی خواهد ماند و اگر شنبه هم به تعطیلات اضافه شود، سه روز در هفته تعطیل است و عملا کشور از فعالیت برای مسائل مختلف اقتصادی خارج می‌شود.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری پس از استماع نظر موافقان و مخالفان با ماده واحده این لایحه مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها با ۱۳۶ موافق، ۶۶ مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

مصوبه مجلس باید به تائید شورای نگهبان برسد.

به عقیده علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس، قرار بود پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود اما مافیای رسانه‌ای غرب‌زدگان و کلان‌سرمایه‌دارها یک‌مرتبه بحث اقتصاد را مطرح کردند.

پیش تر خضریان، نماینده مردم تهران هم از نفوذ مافیای قدرت و تغییر تعطیلی دولت در روز پنج شنبه به روز شنبه خبر داده بود.

میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در این باره گفت: نیمه تعطیل بودن پنجشنبه در کشور ما نهادینه شده و قرار نیست با یک لایحه، تعطیلی پنجشنبه را حذف کنیم و قطعا تعطیلی و نیمه تعطیلی پنجشنبه باقی خواهد ماند و اگر شنبه هم به تعطیلات اضافه شود، سه روز در هفته تعطیل است و عملا کشور از فعالیت برای مسائل مختلف اقتصادی خارج می‌شود.

وی افزود: چین و آمریکا هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار مراودات تجاری دارند و در تمام ایام هفته این مراودات انجام می‌شود ولی حتی یک ساعت مشترک با یکدیگر ندارند. از طرفی ۸۵ درصد تجارت خارجی کشور ما با کشورهای مسلمان است و ۱۵ درصد با سایر کشورها است

زنگنه، سخنگوی کمیسیون جهش تولید هم معتقد است: در مورد اقتصاد باید به این موضوع توجه شود که حتی یک شرکت وجود ندارد که با غرب یا اروپا به صورت مستقیم ارتباط اقتصادی انجام دهد و ارتباط آنها از طریق دفاتر آنها در دبی و عمان انجام می شود. از طرفی گمرکات و بنادر در کشور شبانه روزی هستند و کل مراودات کشور با غرب حدود ۳ درصد است.

عمده دلیل موافقان برای تعطیلی شنبه اقتصادی است و تاکید دارند مسائل اقتصادی بر هرچیز اولویت دارد!

پورابراهیمی، نماینده کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: از سال ۲۰۰۸ بیشتر حوزه های خلیج فارس و حتی افغانستان تعطیلی روزهای هفته خود را از پنجشنبه به شنبه تغییر دادند!

برچسب‌ها:

نظر شما