شناسهٔ خبر: 66670464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اکثر نمایندگان با تعطیلی شنبه‌ها موافق هستند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی کاهش ساعت کاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هفته و افزایش تعطیلات پایان هفته را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه اصلاح  ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، در مجلس اظهار داشت: در این هفته مجلس وارد بررسی جزئیات این لایحه یعنی کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته شده  است.

وی افزود: در رابطه با این لایحه حدود 22 پیشنهاد مطرح شده که در جلسات علنی روز یکشنبه و سه‌شنبه نیمی از پیشنهادات مطرح شد که برخی به تصویب رسید و برخی رد شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره کاهش ساعات کاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هفته، گفت: دولت در لایحه خود پیشنهاد 42 و نیم ساعت را مطرح کرده بود که با آن مخالفت شد و پیشنهاد 44 ساعت نیز حذف و در نهایت چون همان مصوبه کمیسیون اجتماعی یعنی 40 ساعت کاری در هفته باقی مانده و از آنجایی که دولت هم با آن موافق است،  این موضوع مصوب خواهد شد.

گودرزی درباره یکی دیگر از پیشنهادات نمایندگان درباره این لایحه گفت: یکی از پیشنهادات کاهش ساعات کاری خانم‌ها در دستگاه‌های اجرایی به 20 ساعت در هفته بود که این پیشنهادات با مخالفت وکلای ملت مواجه و رد شد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر در این لایحه افزایش تعطیلات پایان هفته و انتخاب روز «پنجشنبه و جمعه» یا «جمعه و شنبه» است، گفت: مصوبه و نظر اعضای کمیسیون اجتماعی تعطیلی شنبه‌ها است.

نماینده درود و ازنا در مجلس در پاسخ به این پرسش که نظر اغلب نمایندگان در پیشنهاداتی که در خصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در سامانه مربوطه درج کرده‌اند چیست، گفت: حدود 70 الی 80 تن از نمایندگان با تعطیلی پنجشنبه‌ها موافق هستند، اما اکثر نمایندگان با توجه به مباحث کارشناسی و استدلال‌های مطرح شده از سوی صاحب نظران موافق تعطیلی شنبه‌ها هستند، البته انتخاب هر یک از این روزها بستگی به دلایل و استدلال‌های مطرح شده از سوی موافقان و مخالفان در جلسه علنی دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: احتمالا تعیین تکلیف و انتخاب یکی از این روزها در جلسه علنی امروز انجام شده و لایحه جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

به گزارش تسنیم، در زمان بررسی جزئیات لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری در جلسه علنی بحث‌هایی درباره کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته مطرح شد که عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت که دولت با کاهش ساعات کاری به 40 ساعت در هفته موافقت کرده و اکنون بحثی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای‌ پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما