شناسهٔ خبر: 66669941 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرنوشت کامران قاسمپور چه می‌شود/ جدال برای ۸۶ کیلوگرم در ایتالیا

سیده فرزانه شریفی

کامران قاسمپور هم همچون حسن یزدانی به احتمال زیاد در وزن ۸۶ کیلوگرم در ایتالیا محک خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی آزاد که با ترکیب ناقص به مسابقات المپیک پاریس راه پیدا کرد، در وزن ۸۶ کیلوگرم هنوز تکلیف دوبنده تیم ملی را مشخص نکرده است. طبق چرخه انتخابی فدراسیون کشتی، حسن یزدانی که ماه‌هاست به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف به دور از میادین است، برای آگهی از وضعیت کتف‌اش قرار است به مسابقات رنکینگ دار مجارستان که در تاریخ ۱۷ تا ۲۱ خردادماه برگزار می‌شود، اعزام شود. البته در وزن ۸۶ کیلوگرم هم هادی وفایی پور یکی از گزینه‌ها بود اما او در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد قابل قبولی نداشت و به برنز بسنده کرد و به این ترتیب او از بین گزینه‌ها خط خورد.

حالا قرار است یزدانی کمتر از یک ماه دیگر پس از ماه‌ها دوری روی تشک برود و اگر شرایط جسمانی و مصدومیت از ناحیه کتف با او همراهی کرد، یزدانی گزینه اول و آخر کادر فنی برای حضور در المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد بود. یزدانی پیش از این در مسابقات جهانی بلگراد هم موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود. اما اگر کتف یزدانی با او یاری نکند و در نهایت زیر تیغ جراحی رفت.

کامران قاسمپور گزینه بعدی کادر فنی برای حضور در این وزن است. در واقع کامران که پیش از این هم کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم بوده به دلیل اینکه سال‌ها پشت خط یزدانی بود، تغییر وزن داد و در وزن ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال جهانی شد، اما کامران برای اینکه در یک وزن المپیکی کشتی بگیرد به ناچار به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت.

او در وزن ۹۷ کیلوگرم در مسابقات جام جهانی آمریکا مقابل اسنایدر شکست خورد. قاسمپور سال گذشته به دلیل مصدومیت مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را از دست داد و بعد از ماه‌ها دوری از میادین، زمستان سال گذشته در مسابقات رنکینگ دار مجارستان به میدان رفت و در این رقابت‌ها هم برای دومین بار مقابل اسنایدر شکست خورد. از نظر اهالی کشتی فیزیک و استایل قاسمپور به وزن ۹۷ کیلوگرم نمی‌خورد و او نمی‌تواند با مدعیان این وزن رقابت کند.

قاسمپور به دلیل مصدومیت مسابقات جهانی بلگراد و بازی‌های آسیایی هانگژو را از دست داد؛ بعد از پایان دوره نقاهتش او در مسابقات رنکینگ دار کرواسی شرکت کرد اما این بار هم قاسمپور مقابل اسنایدر شکست خورد. حالا قاسمپور که این روزها سودای بازگشت به وزن ۸۶ کیلوگرم را دارد و در صورتی که کتف آسیب دیده یزدانی او را یاری نکند جایگزین یزدانی شود. البته از آن جا که قاسمپور با وزن ۹۷ کیلوگرم به چرخه تیم ملی آمده بود؛ به دلیل اینکه امیرعلی آذرپیرا در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا توانست به سهمیه برسد، حضور در المپیک را از دست داد.

حالا او دو راه پیش رو دارد؛ قاسمپور منتظر است که وضعیت یزدانی در مجارستان مشخص شود؛ اگر کتف او یاری کند گزینه اول کادر فنی برای المپیک است، اما اگر حسن یزداین مصدومیتش تشدید شود، قاسمپور جایگزین او خواهد شد. البته در صورت حضور یزدانی در المپیک، قاسمپور باید برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در تیرانا با مدعی اصلی ۹۲ کیلوگرم که درحال حاضر امیرحسین فیروزپور است، مبارزه انتخابی بدهد.

یزدانی که قرار است کمتر از یک ماه دیگر راهی مجارستان شود و آنجا خودش را محک بزند ولی با این حال به احتمال زیاد کامران قاسمپور هم به عنوان مدعی ۸۶ کیلوگرم در ایتالیا کشتی خواهد گرفت تا وضعیت هر دو کشتی‌گیر مشخص شود.در صورتی که حسن یزدانی قادر به حضور در المپیک نبود، قاسم‌پور نیز پیش از حضور در پاریس، در وزن المپیکی محک خورده باشد.

نظر شما