شناسهٔ خبر: 66669324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس‌کل دادگستری بوشهر تاکید کرد؛

لزوم اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز

یوشهر - رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: به اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی توجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز سه‌شنبه‌شب در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به تشکیل جلسه با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، تعاونی‌های تولیدی و دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بوشهر از بررسی مشکلات مختلف این حوزه‌ها، اظهار داشت: نبود مکانی برای کارگران روزمزد و فصلی از موضوعات مهم است که مقرر شد بر اساس قانون شهرداران و ادارات راه و شهرسازی مکانی برای کارگران روزمزد و فصلی شهرهای استان بوشهر تعیین کنند تا مشکلات کارگران برطرف شود.

وی با اشاره به ایجاد شورای حل اختلاف در مجامع کارگری و کارفرمایی خاطرنشان کرد: بر اساس تأکیدات رئیس قوه قضائیه باید مشکلات کارگری و کارفرمایی از طریق ریش سفیدان و صلح یاران در شوراهای حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی حل اختلافات کار، کارگری و کارفرمایی بیشتر از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در استان بوشهر استفاده می‌شود.

مهرانگیز توجه به اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: نماینده دادستان و دادگستری‌های استان بوشهر تحقق اشتغال ۵۰ درصدی در صنایع و شرکت‌های مرتبط با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پیگیری می‌کنند، اگر این مهم محقق نشود و یا ترک فعل شود علیه آن دستگاه پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

نظر شما