شناسهٔ خبر: 66667638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ایران تحریم‌های استرالیا علیه مقامات جمهوری اسلامی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام استرالیا در اعمال تحریم علیه برخی مقامات و نهادهای حاکمیتی جمهوری اسلامی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام رژیم استرالیا در اعمال تحریم علیه برخی مقامات و نهادهای حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کند.

سکوت استرالیا و شرکای آن در قبال اقدام متجاوزانه و نقض قوانین و حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی در حمله به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و موضع این کشورها نسبت به اقدام مشروع ایران علیه این رژیم در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، به خوبی نمایانگر رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای غربی آن در قبال تحولات منطقه است.

رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای آن در انتخاب گزینشی هنجارهای بین‌المللی، نه تنها کمکی به کاهش بی‌ثباتی در منطقه نمی‌کند، بلکه با سکوت در برابر حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک، تأمین تسلیحاتی آن در کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع غزه، رژیم اسرائیل را در نقض قواعد بین‌المللی و ارتکاب جنایات جنگی بیشتر تشویق نموده و منطقه را به سوی بی‌ثباتی رهنمون می‌نماید.

عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه، اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین و حمایت بی‌دریغ ائتلاف شرارت از جمله استرالیا از این رژیم است.

جمهوری اسلامی ایران رویکرد غیرقانونی توسل به ابزار تحریم از سوی استرالیا و تبعیت آن از واشنگتن را به شدت محکوم کرده و حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد.

نظر شما