شناسهٔ خبر: 66667427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گزارش العالم از کنفرانس خبري تونس پيرامون «طوفان الاقصي»

صاحب‌خبر -
گزارش العالم از کنفرانس خبري تونس پيرامون «طوفان الاقصي»
خبرگزاری آریا - رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین برای به تصویر کشیدن وقایع غزه و تغییرات منطقه ای و بین المللی ناشی از «طوفان الاقصی»، کنفرانس مطبوعاتی در تونس، پایتخت این کشور ترتیب دادند.

العالم - تونس
بار دیگر، رهبران مقاومت فلسطین به نمایندگی از حماس، جنبش جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، مقر سندیکای روزنامه‌نگاران واقع در تونس پایتخت این کشور را انتخاب کردند تا تصویری از وقایع غزه را ترسیم و افکار عمومی تونس را از آخرین تحولات ناشی از حماسه «طوفان الاقصی» آگاه کنند .
سامی ابوزهری، رئیس بخش سیاسی حماس در خارج از کشور به خبرنگار العالم گفت: «ما تأکید می‌کنیم که این تجاوزگری باید متوقف شود . مردم فلسطین این حق را دارند که امور داخلی خود را مدیریت کنند، رهبران خود را انتخاب نمایند. ما دیدگاه خود را به همه طرف‌های مربوطه ابلاغ کردیم و از همه طرف‌های بین‌المللی می‌خواهیم که ضمن به رسمیت شناختن نتایج این نبرد، بدانند تا زمانی که مردم ما به حقوق ملی خود دست پیدا نکرده‌اند و اشغالگری پایان نیافته، ما آماده یک نبرد تمام عیار هستیم.»
رهبران مقاومت در مورد ضربات رزمندگان مقاومت به دشمن صهیونیستی در غزه، صحبت کردند . آنها به این مطلب اشاره کردند که یکی از مهم‌ترین پیامدهای این امر، ایستادگی محور مقاومت در برابر امپریالیسم جهانی، نیروهای استکبار و صهیونیسم است.
جمیل مزهر، معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: «محور مقاومت به نمایندگی از لبنان، فلسطین، یمن، عراق و ایران، محور پیشرو و پیروز است و پروژه امپریالیستی آمریکایی-صهیونیستی از سرزمین فلسطین رخت بر می‌بندد.»
در این کنفرانس فراخوان مقاومت برای بسیج شدن جهت تشدید فشار علیه نیروهای متجاوز برای وادار کردن آنها به توقف جنگ نابودی علیه غیرنظامیان، مطرح شد.
احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت : «باید تلاش کنیم تا مردم فلسطین دچار احساس تنهایی نشوند و از هویت عربی خود جدا نشوند چراکه غرب و دشمنان ملت ما موفق شده‌اند هویت عربی و اسلامی فلسطین را ربوده و حقیقت را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.
در پایان به این مهم اشاره شد که شرط‌های زیادی از سوی مقاومت روی میز است و مقاومت همواره به سوی پیروزی پیش می‌رود.

نظر شما