شناسهٔ خبر: 66667240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه "هفته فرهنگی فلسطین؛ 76 سال مقاومت در برابر اشغالگری

30 تابلو نقاشي با مضمون مسئله فلسطين در گالري فکه به نمايش گذاشته شد

صاحب‌خبر -
30 تابلو نقاشي با مضمون مسئله فلسطين در گالري فکه به نمايش گذاشته شد
خبرگزاری آریا - نمایشگاه "هفته فرهنگی فلسطین؛ 76 سال مقاومت در برابر اشغالگری" با حضور رییس و اعضای کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم افتتاحیه نمایشگاه "هفته فرهنگی فلسطین؛ هفتاد و شش سال مقاومت در برابر اشغالگری"همزمان با فرارسیدن روز نکبت (14 می) ظهر امروز 25 اردیبهشت ماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد . 
طی این مراسم حدود 30 تابلو نقاشی با مضمون مسئله فلسطین در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای عموم مردم و علاقه مندان به مسئله فلسطین به نمایش درآمد؛ همچنین آثار نقاشی نیز توسط دانش آموزان هنرمند به صورت زنده به تصویر کشیده شد .
یادآور می شود، تمامی آثار این نمایشگاه مربوط به هنرمندی دختران دانش آموز هنرستان های شهر تهران خصوصا هنرستان بعثت آموزش و پرورش منطقه 14 و اعضای پایگاه هنری همراهان مقاومت است .
آیت الله محمدحسن اختری، مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه تکیه بر ذوق هنرمندی یکی از ابزارها و راهکارهای موثر برای زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش ها محسوب می شود، گفت: اکنون مصادف با روز نکبت تلقی می شود ولی باید اذعان کرد بعد از گذشت ساله ای طولانی، امروزه فلسطینیان و حتی همه آحاد مسلمانان شاهد روز نکبت رژیم صهیونیستی هستند .
وی در این راستا، اظهار کرد: در واقع می توان مشاهده کرد که از زمان اجرای عملیات طوفان الاقصی، هر روز برای صهیونیست های غاصب، روز نکبت بوده است .
اختری افزود: امروزه شاهد اعتراضات مردمی در سراسر کشورهای دنیا نسبت به صهیونیست ها هستیم؛ حتی شرایط طوری رغم خورده که اسرائیلی های آواره دیگر نمی توانند به شهرک های خود در سرزمین های اشغالی بازگردند لذا این شرایط باید با تکیه بر ذوق هنرمندی، به تصویر کشیده شود .
مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: نباید فراموش کرد که ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی طی سالیان متمادی به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداخته اند؛ هر چند از زمانی که عنوان اسلام و دین به میدان آمد، شاهد اقدامات جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی علیه صهیونیست ها بودیم که نهایتا دستاوردها و پیروزهای بزرگی حاصل شده و این روند همچنان ادامه دارد .
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه و دبیرکل مجمع فعالان آزادی قدس شریف نیز در ادامه این مراسم، گفت: عبور آمار شهدای غزه از مرز 3 هزار نفر واقعا دردناک و ناراحت کننده است؛ این موضوع بیانگر عمق فاجعه نسل کشی در این سرزمین است که می توان تا سالها و قرن ها در مورد آن نوشت .
وی اظهار کرد: هر چند امپراطوری رسانه ای غرب و صهیونیست ها تلاش زیادی کردند تا این جنایات به گوش افکار عمومی سراسر دنیا نرسد .
امرودی افزود: دبیر کل سازمان ملل در سخنانی عنوان کرد " شهر غزه به یک زندان غیرمسقف تبدیل شده است"؛ این موضوع نشان می دهد که مردم حاضر در این سرزمین از همه حقوق اولیه انسانی خود محروم هستند .
مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت تقویت وحدت و انسجام در میان جامعه مسلمانان، تصریح کرد: تاریخ فراموش نمی کند که صهیونیست ها در چنین روزی بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر از فلسطینیان را از سرزمین خود کوچ دادند و به اردن فرستادند؛ در این بین یک میلیون نفر دیگر نیز به کشورهای سوریه و لبنان کوچ داده شدند .
وی با یادآوری آثار عملیات وعده صادق، بیان کرد: بدون شک با این عملیات، هیمنه و ابهت نظامی رژیم صهیونیستی در هم شکست شد که برای این غاصبان گران تمام شده است .
یادآور می شود، آیت الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، ابوالقاسم رحیمیان، رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه و دبیرکل مجمع فعالان آزادی قدس شریف، صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان در ایران، جمعی از مدیران آموزش و پرورش و فعالان عرصه فلسطین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "هفته فرهنگی فلسطین؛ هفتاد و شش سال مقاومت در برابر اشغالگری" حضور داشتند .
بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علاقه مندان، دانش آموزان و فعالان فلسطینی می توانند برای بازدید از این نمایشگاه از تاریخ 25 الی 31 اردیبهشت ماه به گالری فکه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مراجعه کنند .
گفتنی است، این نمایشگاه با مشارکت کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین، اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، آموزش و پرورش شهر تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد ./
پایان پیام

نظر شما