شناسهٔ خبر: 66666532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

توصیحات سازمان تامین اجتماعی به خبر تاخیر 2 ماهه در افزایش حقوق بازنشستگان+ پاسخ بولتن نیوز

سازمان تامین اجتماعی نسبت به خبر تاخیر 2 ماهه در افزایش حقوق بازنشستگان واکنش نشان داده که متن کامل توضیحات آنها و جوابیه بولتن نیوز منتشر می شود 

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی: در پی درج خبری تحت عنوان « 2 ماه تأخیر وزیر تعاون و سازمان تأمین‌اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان‏/ سکوت عجیب نمایندگان مجلس »، سازمان تأمین‌اجتماعی ، جوابیه ای برای بولتن نیوز ارسال کرد

به گزارش بولتن نیوز،  متن جوابیه به همراه توضیحات بولتن نیوز منتشر می شود 
سردبیر محترم سایت خبری‌تحلیلی بولتن‌نیوز           
موضوع: پاسخ به مطلب منتشر شده درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 1403  
                      باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)  
احتراماً؛ عطف به مطلب منتشر شده توسط آن سایت در تاریخ 07‏/02‏/1403 با عنوان «2 ماه تأخیر وزیر تعاون و سازمان¬تأمین‌اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان‏/سکوت عجیب نمایندگان مجلس» خواهشمند است دستور فرمائید توضیحات زیر در ارتباط با موضوع یادشده جهت تنویر افکار عمومی منتشر شود. 
 پیشاپیش از همکاری جنابعالی سپاسگزاری می‌شود.  
‏جوابیه سازمان تأمین‌اجتماعی   
  
در پاسخ به مطلب منتشر شده در آن سایت و ادعای نادرست مطرح شده در زمینه تأخیر سازمان تأمین اجتماعی در اجرای افزایش حقوق بازنشستگان در سال‌جاری به اطلاع می‌رساند، وفق ماده (96) قانون تأمین‌اجتماعی، این سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک‌بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت‌وزیران به همان نسبت افزایش دهد و همچنین طبق ماده (111) قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری ازکارافتادگی‌کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد. 
در این ارتباط لازم به ذکر است با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه توجه ویژه به معیشت بازنشستگان عزیز، اعمال افزایش سالانه مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، هر ساله طبق مصوبات شورای‌عالی کار و هیئت محترم وزیران در این خصوص، در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد درحالی‌که در مقاطعی در سالیان گذشته،  حتی شاهد اعمال این افزایش در ماه‌های چهارم یا پنجم سال بوده‌ایم. در سالجاری نیز با ابلاغ تصویب‌نامه مورخ 16‌‌‌‏/02‌‌‌‏/1403 هیئت محترم وزیران، بلافاصله اقدامات اجرایی افزایش مستمری‌ها از سوی این سازمان انجام شد و حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران محترم تحت‌پوشش که افزایش تصویب‌شده در مورد آن اعمال شده است، طبق جدل زمان‌بندی شده در حال پرداخت است و مابه‎التفاوت افزایش حقوق فروردین آنها نیز با حقوق خرداد پرداخت می‌شود. 
 
توضیحات بولتن نیوز؛ 
1-سازمان تامین اجتماعی در همان سطر اول جوابیه خود، تاخیر 2 ماه را ادعای نادرست توصیف کرد این درحالی است که در همان مطلب، بولتن نیوز به اظهارات میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین‌اجتماعی اشاره کرد و تاخیر 2 ماه از آن مصاحبه قابل استناد است چرا که وی در مصاحبه خود در فروردین ماه گفت: «افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد». اینکه بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش حقوق فروردین را در آخر خرداد دریافت کنند یعنی تاخیر 2 ماهه. 

2- سازمان تامین اجتماعی با منت گذاشتن بر سر بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام می کند که «اعمال افزایش سالانه مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، هر ساله طبق مصوبات شورای‌عالی کار و هیئت محترم وزیران در این خصوص، در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد درحالی‌که در مقاطعی در سالیان گذشته،  حتی شاهد اعمال این افزایش در ماه‌های چهارم یا پنجم سال بوده‌ایم». این منت گذاری درحالی است که این قشر ضعیف همچنان با تاخیر 2 ماهه افزایش حقوق خود را دریافت می کنند. 

3- در سطر آخر این جوابیه آمده که «مابه‎التفاوت افزایش حقوق فروردین آنها نیز با حقوق خرداد پرداخت می‌شود». این خود تائیدی بر خبر بولتن نیوز است و امیداوریم سازمان تامین اجتماعی بدون منت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران را بدون فوت وقت در همین آخر اردیبهشت با تاخیر یک ماهه پرداخت کند و نگذارد این تاخیر به 2 ماه برسد.

نظر شما