شناسهٔ خبر: 66665675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پاسخ روسیه به درخواست ایروان درباره مرزبانان روس

اقتصادنیوز: نامزد مدیریت سرویس امنیت فدرال روسیه گفت که مرزبانان روس در مرز ارمنستان با ایران و ترکیه باقی می‌مانند و به وظایف خود عمل می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقام امنیتی روسیه گفت ایروان خواستار خروج «گروه‌های عملیاتی موقت» از مرزبانان روس شده و این تصمیم گرفته شده است.

خبر مرتبط
یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه دستگیر شد+ جزئیات

اقتصادنیوز: منابع رسمی در روسیه اعلام کردند یک ژنرال ارشد این کشور به ظن ارتکاب اعمال مجرمانه بازداشت شده است.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان پیشتر گفته بود نیروهای مرزبانی روسیه‌ مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین ۲ کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در دیدار اخیر پاشینیان با خروج نیروهای این کشور و گارد مرزی از مناطق مختلف ارمنستان موافقت کرد.

خبر مرتبط
سوئد به دنبال ائتلاف های گسترده در ناتو و اتحادیه اروپا/ استکلهم زنگ خطر روسیه را حس کرده است؟

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر سوئد با بیان اینکه همکاری کشورهای حوزه «نوردیک» و «بالتیک» اکنون عمیق‌تر از هر زمان دیگری در دنیای مدرن است، به افزایش تهدیدهای ادعایی از جانب روسیه اشاره کرد.

بورتنیکوف در ادامه گفت: «مرزبانان در ارمنستان باقی می‌مانند و این موضوع به هیچ شکل دیگری مورد بحث قرار نگرفته است. آن‌ها (طرف ارمنی) از ما می‌خواهند که به وظایف خود برای حفاظت از مرزها با ترکیه و ایران ادامه دهیم.»

این مقام روس همچنین اظهار کرد که روسیه به زودی نقطه مرزی خود در فرودگاه بین‌المللی «زوارتنوتس» را تعطیل خواهد کرد.

نظر شما