شناسهٔ خبر: 66665590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

طلا در تریدینگ ویو [آشنایی با نماد “xau” در بازار فارکس!]

آشنایی با نماد طلا در پلتفرم معاملاتی تریدینگ ویو و نحوه دسترسی به چارت xau در این برنامه

صاحب‌خبر -

تریدینگ ویو یکی از برجسته ترین و محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی است که بسیاری از تریدرها از سراسر جهان در وب سایت آن به تحلیل نمودار دارایی های گوناگون می پردازند. در TradingView شما می توانید نماد های معاملاتی فراوانی را پیدا کرده و چارت آن ها را همراه با اندیکاتورهای منتخب خود مشاهده کنید. طلا یکی از همین نماد ها است که در این پلتفرم قابل بررسی است، اما چگونه می توانیم به چارت معاملاتی این فلز دسترسی پیدا کنیم؟ در این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال، انواع طلا در تریدینگ ویو را نیز شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

طلا در تریدینگ ویو چیست؟ راهنمای دسترسی به نمودار طلا در “tradingview”

برای دسترسی به نمودار معاملاتی نماد اسپات XAUUSD دو راه مخلتف وجود دارد؛ راه ساده تر این است که در وب سایت گوگل عبارت "Gold tradingView" را جستجو کنید. در میان نتایج، اولین نتیجه شما را به یکی از چارت های نماد XAUUSD می رساند. با این حال، اگر به دنبال مشاهده مورد خاصی از نمودارهای گوناگون طلا در تریدینگ ویو هستید، کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ورود به صفحه اصلی وب سایت Tradingview
  • کلیک بر روی دکمه سرچ
  • وارد کردن نام نماد
  • انتخاب نمودار

ورود به صفحه اصلی وب سایت TradingView

اولین گام برای مشاهده نمودار طلا در تریدینگ ویو، ورود به صفحه نخست پلتفرم مورد اشاره است. در این صفحه می توانید به بخش های مختلف اخبار، بازارها، بروکرها، محصولات، جستجو و ... دسترسی پیدا کنید.

کلیک بر روی دکمه سرچ

در صفحه اصلی تریدینگ ویو، دکمه سرچ به شکل واضح و در ابعاد بزرگ دیده می شود. بر روی آن گزینه کلیک کنید تا کادر جستجو باز شود. در کادر بعدی، فیلد جستجو در بالای صفحه و در قسمت پایین نام برخی از نمادهای معاملاتی به نمایش در می آیند.

وارد کردن نام نماد

در فیلد جستجوی بالای صفحه، عبارت Gold، XAU یا موارد مشابه را تایپ کنید. به محض وارد شدن نام نماد در فیلد، موارد پیشنهادی در قسمت پایینی نمایان می شوند.

انتخاب نمودار

در میان موارد پیشنهادی، بر روی نمودار یا چارت مورد نظر خود برای معامله کلیک کنید. سپس چارت نماد انتخاب شده بر روی صفحه ظاهر می شود.

کاربردهای مهم نمودار و طلا در تریدینگ ویو

طلا در تریدینگ ویو

بررسی کاربردهای مهم نمودار و نماد طلا در وب سایت پلتفرم معاملاتی تریدینگ ویو

 

همانطور که اشاره کردیم، معمولا تریدرها از پلتفرم TradingView برای تحلیل و پیش بینی رفتار قیمت ارز ها و دارایی های مختلف استفاده می کنند. این منبع با وجود ارائه ابزار های گسترده و متنوع برای نمودار ها، امکان تحلیل و پیش بینی قیمت طلا و جفت های معاملاتی آن را برای تریدر ها فراهم می کند.

شما می توانید از تریدینگ ویو برای تشخیص نقطه ورود و خروج، تعیین حد ضرر و حد سود، شناسایی سطوح حمایت و مقاومت و ... در معاملات و تحلیل تکنیکال طلا کمک بگیرید.

کاربرد های نماد طلا در TradingView به موارد مذکور محدود نمی شوند. اگر قصد مطالعه بیشتر پیرامون این موضوع را دارید، پیشنهاد می کنیم مقالات نماد طلا در پلتفرم معاملاتی تریدینگ ویو، نماد شاخص دلار در تریدینگ ویو، همه چیز درباره نماد طلا در فارکس، طلا در متاتریدر 4، راهنمای نماد طلا در متاتریدر 5، بررسی نماد طلا در لایت فارکس و ... را در وب سایت های معتبر ازجمله ریبیت کانال VIP فارکس سیگنال رایگان کپی ترید بیزنس copytrade، تریدینگ ویو TradingView، اواندا Oanda و دیگر رسانه های تخصصی مطالعه کنید.

آشنایی با انواع مختلف طلا در تریدینگ ویو

در پاسخ به سوال «طلا در تریدینگ ویو چیست»، بهتر است با انواع گوناگون آن در این وب سایت آشنا شویم. احتمالا تاکنون متوجه شده اید که نماد ها و نمودار های فراوانی از طلا در TradingView وجود دارند و شاید خیلی از آن ها برای شما آشنا نباشند. این نماد ها بیشتر در میان دسته های کامودیتی، فارکس، فیوچرز و کریپتو جای می گیرند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

طلا در بازار کامودیتی (Commodity)

در بازار کامودیتی (Commodity)، طلا معمولاً با استفاده از قراردادهای آتی (Futures Contracts) معامله می‌شود و نمادهای متفاوتی برای این قراردادها در بورس‌های مختلف وجود دارد. اما نماد استاندارد و بین‌المللی برای طلا در بازار کامودیتی معمولاً نماد GC است.

طلا در فارکس

نماد طلا در فارکس سهم بسزایی در گردش مالی این بازار دارد. همچنین این نماد از نوسانات بالایی برخوردار می باشد که برای برخی از استراتژی ها بسیار سودآور می باشد.

محاسبه پیپ معاملات طلا در فارکس

محاسبه پیپ در اونس طلا که در بازار فارکس با نماد XAU و به صورت جفت ارز XAU/USD در برابر دلار آمریکا تا دو رقم اعشار معامله می شود با فرمول زیر محاسبه می شود:

قیمت دلاری هر پیپ طلا = اندازه قرارداد*اندازه لات* تعداد پیپ

در بروکرهای مختلف معمولا اندازه قرادادهای CFD طلا برابر 100 اونس است که طبق فرمول بالا مقدار هر پیپ برابر با 0.01 سنت دلار خواهد بود و هر پیپ طلا در یک لات حجم معامله برابر با 1$ است.

طلا در بازار فیوچرز

نماد طلا در بازار قراردادهای آتی یا فیوچرز (Futures) همانند بازار کامودیتی است. در واقع در بازار کامودیتی از سیستم معاملات فیوچرز استفاده می‌شود. قرارداد آتی طلا به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که بر اساس پیش‌بینی‌های خود از نوسانات قیمت طلا، موقعیت‌های خرید یا فروش را اتخاذ کنند.

طلا در بازار کریپتو (Cryptocurrency)

در بازار ارز دیجیتال (Cryptocurrency)، طلا معمولاً از طریق توکن‌های دیجیتالی که پشتوانه طلا دارند، معامله می‌شود. این توکن‌ها به صورت دیجیتالی معامله می‌شوند و هر توکن نشان دهنده یک مقدار مشخصی از طلا است که در انبارهای واقعی نگهداری می‌شود.

دیدگاه نویسنده و سخن پایانی

در این مقاله به جایگاه و کاربرد های «طلا در تریدینگ ویو» پرداختیم و نحوه دسترسی به نمودار Gold در این وب سایت را به صورت گام به گام آموزش دادیم. شما می توانید در پلتفرم TradingView نمودار نماد های مختلف طلا را مشاهده و با کمک گرفتن از اندیکاتورها و سایر ابزارهای تکنیکال، آن را تحلیل کنید. حالا به ما بگویید، آیا از تریدینگ ویو برای تحلیل طلا استفاده می کنید؟ از همراهی تان سپاسگزاریم.

منابع: ریبیت کانال VIP فارکس سیگنال رایگان کپی ترید بیزنس copytrade، اینوست و پدیا Investopedia، فارکس دات کام Forex.co

نظر شما