شناسهٔ خبر: 66665140 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رکورد منحصر به فرد تیم نکونام در طول فصل:

7 بازیکن استقلال در خط دفاع به میدان رفتند!

آبی‌ها در این فصل از 7 بازیکن مختلف در پست دفاع وسط استفاده کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، وفاداری جواد نکونام به استفاده از سه مدافع مرکزی باعث شده تا در طول فصل بازیکنان مختلفی در پست غیرتخصصی به میدان بروند و با توجه به بلوغ تاکتیکی که آبی‌ها با این سیستم پیدا کردند، آنها هم در پست مدافع به خوبی بازی کنند و ضعفی وارد سیستم دفاعی استقلال نشود!

روزبه چشمی، صالح حردانی و امید حامدی‌فر بازیکنانی هستند که در زمان غیبت مدافعان تخصصی در پست غیر تخصصی به میدان رفتند و عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند، البته در این بین چشمی سابقه حضور در بالاترین سطح فوتبال در پست دفاع میانی را هم داشته است و با حضور در این پست بیگانه نیست.

استقلال در نیم فصل نخست با محمد مرادمند، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی و آلترناتیو آنها روزبه چشمی فصل را شروع کرد و در ادامه فصل رافائل سیلوا مدافع فصل گذشته آبی‌ها به این جمع اضافه شد.

در اواخر نیم‌فصل و پیش از جام ملت‌های آسیا استقلال با مصدومیت سلیمی و مرادمند، صالح حردانی را در سمت راست دفاع سه نفره قرار داد و این بازیکن در چند مسابقه‌ای که در این پست به میدان رفت عملکرد خوبی به نمایش گذاشت.

2001712

این اتفاق باردیگر در زمان مصدومیت رافائل سیلوا در نیم فصل دوم هم تکرار شد و روزبه چشمی به قلب خط دفاعی استقلال منتقل شد تا جای خالی ستاره برزیلی را پرکند و او هم به خوبی توانست جای خالی همبازی خود را پرکند.

بازی با فولاد خوزستان این بار نوبت به امید حامدی‌فر رسید تا در غیاب مرادمند و سهرابیان در سمت راست خط دفاعی استقلال به میدان برود و او هم توانست فوتبالی کم اشتباه انجام دهد و در کنار دیگر مدافعان استقلال دروازه این تیم را بسته نگه دارد.

استقلال در این فصل از 7 بازیکن مختلف در پست دفاع وسط استفاده کرده و در این فصل 15 گل دریافت کرده و دومین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد، ساختار دفاعی استقلال به شکلی بوده که هر بازیکنی در مجموعه تیمی قرار می‌گیرد عملکرد خوبی از خودش به نمایش می‌گذارد.

نظر شما