شناسهٔ خبر: 66664899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

خواسته جدید وزیر جنجالی اسرائیل درباره ساکنان غزه

وزیر تندرو امنیت داخلی اسرائیل در اظهارات خود خواهان کوچاندن ساکنان نوار غزه به کشورهای دیگر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ایتمار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارات نژادپرستانه خود در جریان دیدار از شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» در اطراف نوار غزه گفت: برای اینکه حمله‌های هفتم اکتبر تکرار نشود باید اسرائیل به نوار غزه بازگردد و کنترل آن را به دست بگیرد.

خبر مرتبط
اختلافات داخلی در کابینه اسرائیل/ مواضع وزیر جنجالی اسرائیل خطرساز شد!

وزیر آموزش و پرورش اسرائیل از مواضع وزیر امنیت داخلی انتقاد کرد و گفت:مواضع وی امنیت ما را به خطر می اندازد.

بن گویر همچنین خواهان شهرک‌سازی در نوار غزه، تشویق فلسطینیان ساکن نوار غزه به ترک داوطلبانه این باریکه و کوچاندن آنان به کشورهای دیگر شد.

علاوه بر این، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه مخالفت‌های خود با ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت: من ورود کامیون‌های حامل کمک به نوار غزه از گذرگاه کرم ابوسالم را تأیید نمی‌کنم. اگر آن‌ها کمک‌های بشردوستانه را می‌خواهند باید اسرا را بازگردانند.

این سخنان در حالی از سوی بن گویر مطرح می‌شود که روز گذشته شهرک‌نشینان صهیونیست به دست‌کم ۷ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه برای نوار غزه حمله کردند. آن‌ها مواد غذایی بارگیری‌شده روی این کامیون‌ها را روی زمین انداخته و آن‌ها را لِه کردند.

بن گویر بارها اظهارات نژادپرستانه‌ای را علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه مطرح کرده است که از جمله آن‌ها، حمله به نوار غزه، گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین، دفاع از شهرک‌نشینان متعرض به فلسطینیان در کرانه باختری و کوچاندن کامل فلسطینیان ساکن نوار غزه و خلاص‌شدن از آن‌ها است.

نظر شما