شناسهٔ خبر: 66664248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اصفهان:

سرمایه اجتماعی مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران است

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: مهمترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا مرتضوی ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد روایت پیشرفت استان ضمن گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: در جلسات ستاد روایت پیشرفت به دنبال این هستیم که ضرورت و اهمیت جهاد تبیین را به عنوان یک حکم قطعی درک کنیم و بدانیم که هرگز نباید از این مأموریت مهم کوتاه بیاییم.

وی مهمترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی را سرمایه اجتماعی دانست و ادامه داد: این مؤلفه توسط دشمن مورد تهاجم قرار گرفته است و دشمن سعی دارد این ابزار را از نظام بگیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در مواردی که ما خوب عمل کردیم دشمن موفق نبوده است و بلعکس، ما نمی‌توانیم منکر شویم که در رسانه‌های دشمن دو جهت گیری اصلی وجود دارد، اول ارائه تصویر ناصواب از ما به دنیا و مردم کشورمان، و دوم ارائه تصویر بزک کرده از خودشان به دنیا.

وی ادامه داد: ما در مقابل این نقشه باید هم در معرفی صحیح جامعه خودمان عمل کنیم و هم در معرفی چهره واقعی دشمن فعال باشیم و اگر صرفاً به داخل کشور پرداختیم موفقیت کامل برای ما حاصل نمی‌شود.

مرتضوی افزود: برای مثال اگر بیان شود که نظام سلطه در مواجهه با بحران‌های طبیعی مثل سیل و زلزله چگونه و جمهوری‌اسلامی چگونه عمل کرده است، کارآمدی را به نحو دیگری در ذهن مخاطب تثبیت می‌کند و تلاش دشمن را در جریان سازی های بعدی بی اثر می‌کند، بنابراین ستاد ما باید ستاد سیاست گذاری باشد تا در کارگروه‌های مختلف هم در رابطه با فرستنده و هم در رابطه با پیام و هم گیرنده و سناریوهای مختلفی که ذیل آن باید تعریف شود کار شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: قرار نیست ما چیزی را به زور در ذهن کسی فرو کنیم، ابزاری که ما در زمینه روایت پیشرفت تعریف می‌کنیم نیازمند سناریوهای دقیق است و باید از کار بدون فکر دوری کنیم، همچنین باید در مقابل مخاطبی که در مسیر رسمی ما نیست نیز برنامه داشته باشیم و ظرفیت‌ها شناسایی شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه اگر این اتفاق با مهارت عالمانه و هنرمندانه تعریف شود کارآمد خواهد بود، افزود: ممکن است ما چیزی تعریف کنیم که اصلاً در قالب اردو و مواردی از این دست نباشد بلکه با بستر رسانه آغاز شود.

وی ادامه داد: باید به این سمت برویم که اتمسفر عمومی کشور را تغییر دهیم و نمی‌توانیم در قالب حرکت‌های ایضایی مانند حضور در کلاس‌ها و اردوهای خاص آن را محدود کنیم، اگرچه این کارها مؤثر است اما گفتمان رایج کشور را باید به ترویج فضای امیدوارانه تغییر دهیم.

به اعتقاد من اگر در رسیدن به برنامه عملیاتی عجله نکنیم و ستاد در شرایطی هوشمندانه و آرام در تاریخ مشخص ظرف یکی دو ماه جلساتی متعدد داشته باشد و کارگروه‌ها فعال‌تر شوند، می‌توان برنامه‌های متنوعی تعریف کرد و با نگاهی جامع‌تر کار را پیش برد تا در نهایت برنامه‌ای جامع و کارآمد در استان داشته باشیم.

وی خطاب به فرمانداران و مدیران کل استان گفت: افراد خوش فکر خود را پای این کار بیاورید و از ظرفیت آنها استفاده کنید، زیرا این موضوع یکی از جبهه‌های اصلی ما در تقابل با دشمن است.

نظر شما