شناسهٔ خبر: 66664207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجاج حداکثر استفاده را از فرصت حج تمتع داشته باشند

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن موسم حج گفت: حجاج حداکثر استفاده را از فرصت پیش رو داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در جمع حجاج منطقه کاشان ضمن اشاره به آیه 27 سوره حج اظهار داشت: ما از سراسر دنیا وقتی به کعبه می‌رویم می‌فرماید "یعتوک" و این به این معنی است که روح حج امام و ولی خدا است.

وی با بیان اینکه حجاج مد در نظر داشته باشند که ابتدا تا انتهای سفر ولی خدا مقصد اصلی است، افزود: از فرصت‌های پیش آمده حداکثر استفاده را داشته باشند و با خدا مناجات کنید و اگر شرایط آن را دارید از صبح تا غروب در مسجد نبوی و یا مسجدالحرام حضور داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: قرآن را در محضر مسجدالحرام و مسجد نبوی ختم کنید و اگر امکان دارد 54 دعای صحیفه سجادیه یک بار کنار کعبه را بخواند و خاصیت آن دعا این است که حب دنیا را از دل انسان بیرون می‌کند.

وی با بیان اینکه زائران خمسه عشره را در طواف‌های کعبه بخوانند، گفت: اوقات زائران به حضور در بازار صرف نشود چراکه بازار در همه جا وجود دارد و از این رو اکثر اوقات زائران به مناجات و راز و نیاز با خداوند متعال صرف شود.

حسینی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ما از دو پیامبر الهی پیمان گرفتیم که خانه خدا را برای زائرین و طواف کنندگان و غیره پاکیزه کنند و مسئولان مقدمات را برای زائرین آماده می‌کنند در حالی که تنها خانه خدا است که انسان باید با شرایط خاص وارد شود.

انتهای پیام/801

نظر شما