شناسهٔ خبر: 66663709 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وام اشتغال ۱۵۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان شد+ جزییات

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شرایط پرداخت وام اشتغالزایی را در سال ۱۴۰۳ ابلاغ و اعلام کرد: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱،۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰،۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می‌باشد.

صاحب‌خبر -

وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی حداکثر ۴ میلیارد تومان است؛ بانک مرکزی ضمن ابلاغ بخشنامه شرایط تضامین این وام را تشریح کرد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شرایط پرداخت وام اشتغالزایی را در سال ۱۴۰۳ ابلاغ و اعلام کرد: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱,۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰,۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می‌باشد.

همچنین، سقف فردی تسهیلات برای رسته‌های اعلامی مدنظر دستگاه‌های ذی‌نفع در صورت تأیید رسته‌های شغلی توسط کمیسیون‌های پولی و اعتباری بانک مرکزی، ۳,۰۰۰ میلیون ریال و سقف جمعی این رسته‌ها ۴۰ درصد از کل منابع اختصاص یافته به دستگاه تعیین شود.

تضامین ابلاغی بانک مرکزی برای وام‌های اشتغالزایی عبارتند از؛

- تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یا یک ضامن معتبر

- تا سقف دو میلیارد ریال بر اساس ماده ۷ دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد

- برای اعطای تسهیلات تا سقف ۳,۰۰۰ میلیون ریال یکی از موارد زیر دریافت شود:

الف: اعتبارسنجی و سفته و یک ضامن

ب: ارائه دو ضامن معتبر

نظر شما