شناسهٔ خبر: 66663440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر دفاع پیشنهادی روسیه: اولویت ما پیروزی در اوکراین با کمترین تلفات است

صاحب‌خبر -

شفقنا- نامزد تصدی وزارت دفاع روسیه از تضمین پیروزی در اوکراین و تحقق اهداف جنگ با کمترین تلفات جانی به عنوان اولویت خود نام برد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی عصر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «آندری بلوسف»، نامزد جانشینی «سرگئی شویگو» در منصب وزیر دفاع روسیه در یک سخنرانی در دومای دولتی (مجلس سفلای پارلمان) این کشور تاکید کرد که تضمین پیروزی و دستیابی به اهداف حمله به اوکراین تحت عنوان عملیات نظامی ویژه با کم ترین تلفات در میان نیروهای خود، در راس اولویت های وی قرار دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزیر دفاع پیشنهادی روسیه که قرار است دومای دولتی نامزدی وی برای تصدی این منصب را تایید کند، در سخنرانی خود ضمن تاکید بر این که درهای صنعت دفاعی روسیه باید به طور کامل به روی نوآوری باز باشد، همچنین خاطر نشان ساخت که کشورش نیاز دارد در مقدمه قرار بگیرد.

شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه نیز در همین رابطه از خبرگزاری «نووستی» این کشور نقل کرد که بلوسف در نخستین سخنرانی خود در برابر شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان) کشورش پس از نامزدی برای تصدی وزارت دفاع، وعده داد که تمام تلاش خود را به کار بگیرد و برای تحقق وظایف محوله، از سلامتی و در صورت لزوم از جان خود نیز دریغ نکند.

وزیر دفاع پیشنهادی روسیه در این باره اظهار داشت: من مسئولیتم در قبال کشور، ملت و رئیس جمهوری روسیه بر اساس وظایف محوله به خود را به طور کامل درک می کنم و متعهد می شوم تمام توان و سلامت خود را به کار بگیرم و در صورت لزوم نیز، جانم را فدای دستیابی به این وظایف کنم.

بلوسف در پایان این سخنرانی نیز خاطر نشان ساخت که وی همواره یک اصل مستحکم به استحکام بتن مسلح را در پیش گرفته و آن نیز این است: «امکان اشتباه وجود دارد، اما دروغ ممنوع است».

یادآور می شود که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در بزرگ ترین تغییر در ساختار فرماندهی نظامی این کشور از زمان آغاز جنگ علیه اوکراین در فوریه سال 2022 میلادی، یک شنبه گذشته شویگو را از منصب خود به عنوان وزیر دفاع برکنار و بلوسف را برای جایگزینی وی در این منصب معرفی کرد.

خبر اصلی را در الشرق و آرتی‌عربی ببینید

نظر شما