شناسهٔ خبر: 66663295 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور وزیر فرهنگ؛

جلسه شوراي فرهنگ عمومي کشور برگزار شد/ وزير فرهنگ: حرکت در عرصه فرهنگ بايد عالمانه باشد/ تکريم و معارفه دبيران جديد و پيشين شورا

صاحب‌خبر -
جلسه شوراي فرهنگ عمومي کشور برگزار شد/ وزير فرهنگ: حرکت در عرصه فرهنگ بايد عالمانه باشد/ تکريم و معارفه دبيران جديد و پيشين شورا
خبرگزاری آریا - وزیر فرهنگ و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با انتصاب خانم خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یک سنت نوین در این شورارقم خورد و برای نخستین بار یک بانو در سمت دبیری شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب بزگترین رویداد فرهنگی کشور و منطقه و جز معدود رویدادهای پرمخاطب فرهنگی دنیا است.
وی افزود: از روز افتتاحیه تا دیروز که قله نمایشگاه بود و خورشید ولایت به صورت ویژه تابید و چشمان ما را با حضور بیش از سه ساعته روشن کردند. مقام معظم رهبری با حضور طولانی در مجموعه مصلا و نمایشگاه بین‌المللی کتاب و با دقت و ظرافت و اشراف بی‌نظیر خودشان ضمن دیدار و گفت‌وگو در مجموعه و در بخش پیش‌بینی شده، نکات مهمی را ابلاغ نمودند و برای ما مایه مباهات بود که در محضر معظم له بودیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن تقدیر از فعالیت‌های سیدمجید امامی دبیر پیشین این شورا گفت:آقای امامی با اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی در کسوت دبیری شورای فرهنگ عمومی کشور مجاهدانه فعالیت کردند و کارهای زیادی در زمان حضور ایشان صورت گرفت و ضمن انجام بخش‌هایی از فعالیت‌های که به شورا واگذار شد با کمک نخبگان توانست فضای علمی و عملیاتی را ایجاد و استان‌ها را در این زمینه در فعال کند.
اسماعیلی بنای خود در دولت سیزدهم را تحقق مطالبه جدی مقام معظم رهبری درباره قرار گرفتن شورای عالی انقلاب فرهنگی در جایگاه اعلای سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگی اعلام کرد و گفت: همه‌ی مجموعه‌های فرهنگی مجری این سیاست ها باشند و این سیاست قطعی ما است که تا کنون آن را دنبال کرده‌ایم.
وی ادامه داد: تمام تلاش در استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی بوده است، شورای هنر توانسته اتفاقات جدید را رقم زده و شورای فرهنگ عمومی کشور حرکت رو به جلو داشته است و با تایید و حمایت شوراعالی انقلاب فرهنگی این حرکت توان پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اصرار سازمان فرهنگ و ارتباطات برای استفاده از ظرفیت‌های نیروهای موثر و انقلابی و دانشمند و جهادی در سطح رایزنی ها افزود: در تلاش هستیم رایزنی‌های فرهنگب را تا نقاط مختلف جهان در تونس، آسیای مرکزی و اروپا فعال کنیم و فرصتی را فراهم کنیم تا رایزنان اعزامی که در دوسال اخیر منشاء خیر و برکت بودند، بتوانند اقدامات خود را تشریح کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به قبول خدمت در رایزنی فرهنگی ایتالیا توسط مجید امامی افزود: آقای امامی قصد راه‌اندازی مجموعه منسجم و قوی دیپلماسی فرهنگی در دل اروپا یعنی ایتالیا را دارد و مخالفتی با این کار نکردم و این پیشنهاد مورد پذیرش وی قرار گرفت و به زودی به محل خدمت خود اعزام خواهند شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به معرفی عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: براساسِ تألیفاتی که توسط ایشان در باب اندیشه رهبر عزیز انقلاب صورت گرفته است کاملا مسلط به نظرات رهبری انقلاب در حوزه مهم خانواده و زنان هستند.
وی تلاش‌های عاطفه خادمی را خالصانه قلمداد کرده و او را جز بانوان شایسته، با تقوا و دانشمند دانست و افزود: ما در دولت بنا داریم فضا را برای کنشگری و فعالیت هرچه بیشتر بانوان متعهد آماده کنیم و نشان دهیم دیگران شعار دادند و ما به دنبال شعار و عکس یادگاری نیستیم بلکه به دنبال شایسته‌سالاری هستیم.
رئیس شورای هنر ادامه داد: خانم خادمی در کنار اینکه بانوی فاضل و اندیشمند هستند کاملا شایستگی حضور در جایگاه دبیری شورای فرهنگ عمومی را داشته اند، وی با فاصله در تمام بررسی‌هایی که ما انجام دادیم برای این‌کار انتخاب شدند.
وی با اشاره به حمایت رئیس جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تایید دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی و همچنین فعالیت‌های خادمی در بخش اجتماعی و بانوان قوه قضاییه افزود: با انتصاب ایشان یک سنت نوین در شورای فرهنگ عمومی رقم خورد و برای نخستین بار یک بانو در سمت دبیری شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب شد.
وی ادامه داد : مسائل فرهنگی کشور در بخش کلان با هم اشتراک دارد و در حوزه اولویت‌ها منطقه به منطقه متفاوت است؛ به عنوان مثال در استان اصفهان که یک استان است با توجه به وسعت ویژه‌ای که دارد و شامل انواع اقلیم‌ها و فرهنگ ها است و نمی‌توانیم برای کل استان یک سیاست واحد را اختصاص دهیم، باید در حوزه فرهنگی عالمانه حرکت کرد و برنامه ریزی مبتنی بر شناخت دقایق و ظرائف کار باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای فرهنگ عمومی محل گفت‌وگو جدی دستگاه‌ های مختلف است و باید براساس جمع‌بندی این گفت‌وگو‌ها عمل کنیم و براساس این رویه پیش خواهیم رفت.
وی در پایان ضمن تشکر از خدمات عاطفه خادمی، زهرا گلپایگانی را به عنوان مشاور امور اجتماعی خود معرفی و افزود: گلپایگانی از متخصصان و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و فارغ التحصیل دانشگاه باقرالعلوم است و دارای دکترای مدیریت فرهنگی و بسیار شایسته حضور در این حوزه هستند.

نظر شما