شناسهٔ خبر: 66662334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

سیندی شیهان، تحلیلگر آمریکایی در گفت و گو با خبرگزاری قدس:

افکار عمومی بر دولت آمریکا فشار وارد می‌کند تا به کمک به اسرائیل پایان دهد/ مقاومت فلسطینی حق قانونی برای مبارزه دارد / جنگ اسرائیل علیه غزه جنایتی بزرگ علیه بشریت است

شیهان معتقد است، فشار افکار عمومی واشنگتن را وادار خواهد کرد تا از حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی دست بردارد.

صاحب‌خبر -

 

سیندی شیهان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری خبرگزاری قدس گفت، جنبش‌های مقاومت فلسطین کاملاً حق دارند در برابر اشغالگری صهیونیستی مبارزه کنند.

 

این تحلیلگر به جنایت‌های انجام شده توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و گفت: بی شک همبستگی و عشق خودم را به مردم فلسطین، به ویژه غزه، در این زمان بسیار آشفته ابراز می‌کنم. به نظر من پروژه صهیونیستی به نام اسرائیل از همان ابتدای حضورش در فلسطین غیرقانونی بوده است. از سال ۱۹۴۷، دولت آپارتاید اسرائیل در پی ریشه کن کردن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان از طریق تبعید یا قتل بوده است. اساسا، آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، نسل‌کشی است و باید بر اساس قوانین بین‌المللی و ادیان الهی ممنوع باشد. این یک جنایت بزرگ علیه بشریت است. نمی‌توانم به اندازه کافی اسرائیل را محکوم کنم و همبستگی خود را با مردم فلسطین ابراز کنم.

 

این فعال حقوق بشر به حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم جامعه مدنی در سراسر جهان در کنار مردم فلسطین قرار دارد. برخی دولت‌ها اسرائیل را محکوم کردند، اما دولت‌های قدرتمند غربی از اسرائیل حمایت می‌کنند. اینجا در آمریکا فشار افکار عمومی بر دولت برای خاتمه دادن به حمایت‌های مالی و نظامی از اسرائیل رو به تشدید است.

 

وی درباره حق دفاع مشروع فلسطینی‌ها گفت: معتقدم مقاومت فلسطین کاملاً اختیار و حق اخلاقی دارد به این زندان و انزوای فاجعه‌بار با کمک هر وسیله ضروری مخالفت کند و این یک مبارزه بسیار عادلانه است. تنها راه این است که اگر آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی اسرائیل را مجبور به توقف کنند، گرچه اسرائیل تا زمانی که بتواند به اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی/عربی ادامه دهد، هرگز متوقف نخواهد شد.

 

انتهای پیام / ع ن /25

نظر شما