شناسهٔ خبر: 66662114 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

دوربین‌ داهوا با قابلیت‌های هوشمند و دی وی ار داهوا

صاحب‌خبر -

هوشمند بودن از ویژگی‌های محصولات داهوا است. دوربین داهوا با فناوری روز و کیفیت بالا توانسته سلیقه بسیاری از مشتریان در سرتاسر دنیا را پاسخ دهد. همین امر موجب شد تا در رتبه‌های برتر جهانی قرار بگیرد. از خوبی‌های این برند موجود بودنش در بازار ایران و وجود نمایندگی آن است.

در نتیجه در دسترس بودن انواع دوربین داهوا به مشتریان ایرانی کمک می‌کند تا متناسب با کاربری و سناریو نظارتی خود از محصولات جذاب داهوا خریداری کنند. همچنین نسبت به خدمات پس از فروش آن نیز خیالشان آسوده باشد. سرعت، دقت و سادگی کار با به کار بردن قابلیت‌های هوشمند دوربین‌های مداربسته در بسیاری از مشاغل ممکن شده است.

قابلیت‌های هوشمند داهوا

پلاک خوان داهوا (ANPR)

وجود پارکینگ‌های هوشمند با نصب دوربین‌های پلاک خوان کار مدیریت را بسیار سریع، دقیق و آسان کرده است. علاوه بر آن افراد نیز در هنگام استفاده از این پارکینگ‌ها از زمان خود به بهترین شکل استفاده می‌کنند و دیگر در صف عبور از گیت یا پرداخت هزینه پارکینگ به انتظار نمی‌مانند. یکی از ویژگی‌های هوشمند دوربین داهوا قابلیت پلاک خوانی است. این قابلیت در تصور عموم افراد تنها وضوح اعداد در تصویر دوربین است. در حالی که در دوربین پلاک خوان داهوا، دوربین قادر به خواندن ارقام و تحلیل پلاک خودرو است. در صورتی که سیستم نظارتی مجهز به پایگاه اطلاعاتی از مشخصات صاحبان خودرو شود، بعد از خواندن پلاک به شما می‌گوید این خودرو از آن چه کسی است.

دوربین هوشمند داهوا

تشخیص چهره (Face Detection)

در بعضی از سازمان‌ها تردد همه افراد مجاز نیست و تنها گروه خاصی از افراد دارای مجوز حضور در آنجا هستند. بنابراین برای مدیریت تردد افراد نیاز به نیروی انسانی دقیق و پرتوان است. با این حال عوامل مختلفی موجب می‌شود تا ضریب خطای نیروی انسانی بالا رود. دوربین‌های مجهز به قابلیت تشخیص چهره می‌تواند افراد مجاز و غیر مجاز را تشخیص دهد و ممانعت از ورود افراد غیر مجاز را ساده‌تر کند. همچنین برای افرادی که نیاز به دریافتت مجوز داشته باشند نیز روند کار ساده‌تر می‌شود. تشخیص چهره تنها به وضوح و قابل تشخیص بودن چهره برای کاربر در تصاویر دوربین مداربسته محدود نیست. بلکه دوربین چهره افراد را آنالیز می‌کند و با داده‌های دیتابیس خود تطبیق می‌دهد. اگر با لیست افراد مجاز تطبیق داده شود اجازه ورود داده می‌شود در غیر اینصورت برای اقدامات لازم به واحد مربوطه ارجاع داده می‌شود.

دوربین داهوا

این تنها یک نمونه کوچک از کاربرد این قابلیت در سازمان یا اداره‌هاست. در حالی که می‌توان از این قابلیت در مراکز مختلف برای شناسایی خودکار افراد مورد نظر، مانند مظنونین، مجرمان، برای سیستم های کنترل دسترسی در محیط های مختلف مانند ساختمان های اداری، فرودگاه ها، برای نظارت بر حضور و رفتار کارکنان در محل کار و... بهره برد. در طرح‌های شهر هوشمند، تشخیص چهره می‌تواند برای اهداف مختلف از جمله مدیریت ترافیک، کنترل جمعیت و واکنش اضطراری در زیرساخت‌های شهری ادغام شود.

شمارش افراد (People Counting)

شمارش افراد از دیگر قابلیت‌های هوشمند دوربین مداربسته است که کاربردهای زیادی دارد. عملکرد دوربین با این قابلیت توانسته جمع آوری اطلاعاتی که از شمارش افراد بدست می‌آید با سرعت و دقت بالاتری تهیه شود. یکی از کاربردهای این قابلیت مدیریت صف در مشاغل مختلف است. در صورت بالا بودن افراد منتظر، با اقداماتی مانند اضافه نمودن پرسنل تعداد افراد در حال انتظار را به حداقل رساند.

تصمیمات برنامه‌ریزی و طراحی تسهیلات، مانند چیدمان فروشگاه‌های خرده‌فروشی، قرار دادن تابلوها، و تخصیص صندلی‌ها در فضاهای عمومی از جمله کاربردهای شمارش افراد است. انجام این کار توسط دوربین‌های مداربسته علاوه بر دقت بالایی که دارد به طور نامحسوس انجام می‌شود و مانعی برای انجام سایر امور در محیط نخواهد شد.

قیمت دوربین داهوا چگونه است؟

دوربین داهوا از جمله دوربین‌های مداربسته پرطرفدار است. با توجه به کیفیت، قیمت دوربین داهوا برای خریداران مناسب است. آنها این دوربین را از جمله دوربین‌های اقتصادی می‌دانند که علاوه بر کیفیت بالا و قابلیت‌های جذاب، چندان گران نیست. به خاطر داشته باشید برای خرید کالای اصل حتما به نمایندگی معتبر مراجعه کنید تا داشتن کیفیت با پرداخت هزینه مناسب را تجربه کنید. دریافت مشاوره تخصصی نیز به شما کمک می‌کند تا دقیقا آنچه که به کار شما بیاید تهیه کنید. دوربین‌های مداربسته داهوا با قیمت‌های بسیار بالا نیز در بازار وجود دارد که کاربرد آنها به طور خاص تعریف شده و قابلیت‌های آن برای هر سناریویی کاربرد ندارد. تنها گروه اندکی مشتری این سری از دوربین‌ها هستند که با توجه به اهداف نظارتی خود می‌دانند گپرداخت این هزینه چندان دور از ذهن نیست.

تکنولوژی دوربین داهوا

شرکت داهوا در هر دو تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه محص.ل تولید می‌کند. هر کدام از آنها دارای سبدی پر از تنوع و ویژگی هستند. شما نمی‌توانید بگویید دوربین آنالوگ HD داهوا بدون مشتری است و تنها تحت شبکه مشتری دارد. قابلیت‌های دوربین مداربسته آنالوگ HD در کنار قیمت بسیار مناسبی که دارد آن را از مجموعه محصولات پرطرفدار داهوا کرده است. مشتریان تکنولوژی آنالوگ HD می‌دانند داشتن داهوا آنها را از وضوح و شفافیت تصویر محروم نکرده است. دوربین‌های تحت شبکه داهوا نیز که جای خود را دارد. با ارائه قابلیت‌های هوشمند و کاربردی مشتریان خود را محکم نگه داشته اند و هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود.

دستگاه ضبط دی وی ار و ان وی ار داهوا

در سیستم نظارتی آنالوگ HD داهوا دستگاه دی وی ار داهوا و سیستم تحت شبکه ان وی ار قلب و عضو اصلی سیستم هستند. دستگاه ان وی ار داهوا در سیستم نظارتی وظیفه ضبط، نگهداری و پردازش تحت شبکه را بر عهده دارد. داهوا برای حفظ و در مرحله بعد ارتقاء جایگاه خود در میدان رقابت به طور موثر از فناوری‌های روز دنیا در محصولات خود استفاده می‌کند. با این کار مشتریان داهوا علاوه بر داشتن یک محصول خوب، تکنولوژی را نیز به خود هدیه ‌دهند.

در سری جدید DVRهای داهوا شما امکان اتصال دوربین‌های IP را نیز به دستگاه ضبط دارید. با یک سیستم نظارتی از امکانات دوربین تحت شبکه و آنالوگ HD به طور همزمان بهره ببرید. به این ترتیب اگر سیستم مداربسته شما از گذشته آنالوگ باشد و نخواهید کابل کشی جدید داشته باشید انتخاب DVR های جدید یا همان XVR داهوا گزینه بسیار مناسبی است. علاوه بر استفاده از دوربین HD می‌توانید برای توسعه سیستم نظارتی خود از دوربین IP نیز بهرمند شوید.

نظر شما