شناسهٔ خبر: 66661431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس میراث فرهنگی مهاباد:

تهیه پرونده ثبتی برای ۱۰ اثر تاریخی مهاباد

ارومیه-رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد از تهیه پرونده ثبتی برای ۱۰ اثر تاریخی این شهرستان برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، واحد جولایی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت: پرونده ثبتی برای قلعه خسروخان، تپه قبرستان، تپه بهکیگان، تپه قیطران، تپه حمزه‌آباد، تپه خطایی، محوطه شهر کن، محوطه عباس‌آباد، قلعه بی رم و محوطه کریم مچه تهیه شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد افزود: در حال حاضر تعداد آثار ثبتی مهاباد ۹۴ مورد بوده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حوضخانه‌های رستک‌بیگ، کاروان‌سرای سیمون، مسجد جامع مهاباد، گوردخمه فخریگاه اشاره کرد.

جولایی ادامه داد: در سال گذشته بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستاهای هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری انجام شد که در سال جاری نیز این اقدامات با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در بودجه سال جاری ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر پیش‌بینی شده است و برخی پروژه‌ها هم با همکاری بخش خصوصی و شهرداری انجام خواهد شد.

نظر شما