شناسهٔ خبر: 66661050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس؛

تصويب رديف بودجه مستقل براي نمايشگاه کتاب کم‌ترين حمايت از نشر است/پاي تخصيص رديف بودجه براي نمايشگاه ايستاده‌ام

صاحب‌خبر -
تصويب رديف بودجه مستقل براي نمايشگاه کتاب کم‌ترين حمايت از نشر است/پاي تخصيص رديف بودجه براي نمايشگاه ايستاده‌ام
خبرگزاری آریا - مرتضی آقاتهرانی در حاشیه بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: تصویب یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب کم‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. بنده در مجلس دوازدهم در این جهت تلاش می‌کنم و پای تخصیص یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب ایستاده‌ام.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن اشاره به سابقه بازدیدهای خود از این نمایشگاه گفت: بنده تقریباً هر سال در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کنم و حداقل سه تا چهار ساعت در فضای نمایشگاه قدم می‌زنم، با ناشران مختلف و حتی بازدیدکنندگان حرف می‌زنم؛ با تجربه‌ای که از نمایشگاه کتاب دارم، به نظرم امسال نمایشگاه خیلی بهتر از قبل بود و کارهایی که انجام شده و زحمات مسئولان برگزاری نمایشگاه کاملاً پیدا و قابل تقدیر است.
وی در ادامه با تأکید بر وجهه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران، اضافه کرد: یکی از مواردی که بنده به آن رسیدم و باید به فکر باشیم، این است که بنده نمایشگاه کتاب را نمایشگاه تهران و حتی ایران هم نمی‌دانم، بلکه اینجا یک نمایشگاه بین‌المللی و جهانی است و اگر هم بخواهد درخور نامش جهانی باشد، باید کتاب بتواند خود را نشان دهد، باید بتواند جواب مردم را بدهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی برترین معجزه برترین پیامبر را کتاب قرار داده است که پیداست خود همین خیلی استعداد کار دارد، تصریح کرد: بسیار خوشحال شدم که گروهی از ناشران و گروه‌هایی از یمن، لبنان، فلسطین، حشدالشعبی و مقاومت در نمایشگاه کتاب امسال حضور و غرفه دارند؛ گرچه وقت نشد از غرفه آن‌ها بازدید کنم.
آقاتهرانی تأکید کرد: ما باید تولیداتی به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های خارجی هم داشته باشیم و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کنیم تا اگر شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم، بتوانیم آن را نشان دهیم. باید به این شعار بسنده نکنیم؛ بلکه آرام آرام با شعور و به شکل کتاب درآید و در دنیا بچرخد. این کار شدنی است و خوشبختانه نمایشگاه کتاب هم به چنین سمتی می‌ ‎ رود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اهمیت نمایشگاه کتاب تهران در توزیع کتاب در جامعه و گسترش عدالت فرهنگی، اظهار کرد: امیدوارم در آینده بتوانیم ردیف خوبی در بودجه سالانه برای نمایشگاه کتاب قرار دهیم. بنده در مجلس دوازدهم در این جهت تلاش می‌کنم و پای تخصیص یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب ایستاده‌ام؛ زیرا تجربه نشان داده است وقتی در موردی اراده کرده‌ایم، محقق شده است.
پای ردیف بودجه نمایشگاه کتاب ایستاده‌ام
آقاتهرانی افزود: هرچند بعضی‌ها می‌گویند این کار شدنی نیست، اما ما در کمیسیون فرهنگی مواردی مانند قانون جوانی جمعیت، تسهیل ازدواج جوانان، عفاف و حجاب و هرآنچه وارد شدیم، به انجام رسید؛ بنابراین من به دوستان اهل کتاب، مسئولان نمایشگاه و حوزه فرهنگ قول می‌دهم پای ردیف بودجه نمایشگاه کتاب می‌ایستم و از خداوند هم کمک می‌خواهم که بتوانیم چیزی بهتر از آنچه هست را رقم بزنیم.
وی اضافه کرد: البته وضعیت الان نمایشگاه کتاب خوب است، اما سطح کتاب و کشور و نظام ما این نیست. باید بتوانیم در تراز انقلاب کار انجام دهیم که یکی از کارها همین بودجه خوب برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.
نمایشگاه کتاب را جزو حیات معنوی جامعه می‌دانم
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان ضمن اشاره به رضایت رئیس نمایشگاه کتاب تهران از عملکرد و همکاری مجلس در پیشبرد اهداف حوزه کتاب و نشر، عنوان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی خیلی در این جهت تلاش می‌کنیم، زیرا مسائلی مانند کتابف نشر و نمایشگاه کتاب را جزو حیات معنوی جامعه می‌دانم و اگر خدای ناکرده مختل شود، وضعیت بدی پدید خواهد آمد؛ بنابراین تصویب یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کم‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و انجام هم خواهیم داد./
پایان پیام

نظر شما