شناسهٔ خبر: 66659603 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

قیمت سنگ گرانیت مروارید مشهد و تاثیر آن در قیمت مسکن

سنگ گرانیت مروارید مشهد یکی از رایج ترین سنگ هایی است که برای بشر شناخته شده است و در زندگی ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان نوعی سنگ آذرین طبقه بندی می شود. استفاده از گرانیت در دنیای ما به شدت متفاوت است.

صاحب‌خبر -
قیمت سنگ گرانیت مروارید مشهد و تاثیر آن در قیمت مسکن
کد خبر: 660258
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۱۳:۲۷:۳۴

سنگ گرانیت مروارید مشهد یکی از رایج ترین سنگ هایی است که برای بشر شناخته شده است و در زندگی ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نوعی سنگ آذرین طبقه بندی می شود. استفاده از گرانیت در دنیای ما به شدت متفاوت است، اما به دلیل استحکام بسیار زیاد، استفاده زیادی از آن می شود. تا آنجایی که ظاهر این سنگ در نظر گرفته می شود، سطح کاملاً دانه ای دارد که به اندازه ای بزرگ است که با چشم غیر مسلح دیده می شود. بنابراین، برای ادامه بحث در مورد کاربردهای متعدد این سنگ، اجازه دهید نگاهی به سایر خواص اساسی آن بیاندازیم. 

سنگ گرانیت مروارید مشهد چگونه تشکیل می شود؟

گرانیت یک سنگ آذرین است، به این معنی که زمانی که ماگمای آتشفشان اکسید می شود، تشکیل می شود و سپس به آرامی در زیر زمین شروع به جامد شدن می کند. از آنجایی که ماگما حاوی انواع کانی ها و مواد شیمیایی است، واکنش های مختلف منجر به تشکیل انواع سنگ های آذرین می شود. 

در مورد سنگ گرانیت مشهد  بیشتر بدانید. این سنگ بیشتر از کوارتز، با مقادیر متغیر پلاژیوکلاز و فلدسپات تشکیل شده است. هنگامی که ماگمای آتشفشان تشکیل می شود، سیلیس (با محتوای زیاد) همراه با اکسیدهای فلزات قلیایی به تدریج جامد شده و منجر به تشکیل سنگ گرانیت می شود. بیشتر در پوسته قاره ای زمین یافت می شود. 

سنگ گرانیت مشهد

خواص سنگ گرانیت مروارید مشهد 

خواص فیزیکی این سنگ عبارتند از:

  • محتوای سیلیس بسیار متراکم دارد. از آنجایی که سنگ عمدتاً از سیلیس از ماگما ساخته شده است، حاوی مقدار زیادی سیلیس است. 
  • سنگ گرانیت مروارید مشهد به دلیل وجود زیاد سیلیس در ترکیب آن، در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است. 
  • سنگ گرانیت مروارید مشهد سنگی است که به راحتی استخراج می شود. این به دلیل وجود یک مفصل دیواری است. 
  • مشابه معدن، شکاف و دانه ای که در گرانیت به وفور وجود دارد، پانسمان آن را برای استفاده در مصارف مختلف آسان می کند. 
  • خاصیت آذرین گرانیت آن را برای مقاصد ساختمانی بسیار قابل جلا دادن می کند زیرا سطح صیقلی و سخت می تواند نسبتاً بیشتر از سایر سنگ ها دوام بیاورد. 
  • گرانیت به دلیل وجود مواد معدنی کمتر، مقاومت مناسبی در برابر آتش دارد. 
  • به طور مشابه، گرانیت همچنین به دلیل وجود مواد معدنی کمتر، مقاومت معقولی در برابر یخ زدگی ارائه می دهد.
  • گرانیت نسبتاً عاری از شکستگی است. 

سنگ گرانیت مشهد

خواص شیمیایی این سنگ عبارتند از: 

  • سنگ گرانیت مروارید مشهد نمونه ای از سنگ های آذرین است و از این رو بیشترین مقدار سیلیس را در اجزای هسته خود دارد که از 70 تا 77 درصد سیلیس تشکیل شده است. 
  • آلومینا نیز در گرانیت در 11 تا 14 درصد ترکیب شیمیایی آن وجود دارد.
  • اکسید پتاسیم و سودا حدود 3 تا 5 درصد از ترکیب آنها را تشکیل می دهند. 
  •  گرانیت در حدود 1 درصد از ترکیب خود حاوی آهک است. 
  • سایر اجزاء مانند اکسیدهای آهن ، منیزیم، تیتانیوم و آب نیز در مقادیر متغیری از 1% تا 0.03% در این سنگ موجود است.

ساختار مولکول سنگ گرانیت مروارید مشهد 

ساختار مولکولی گرانیت به شرح زیر است:

کاربرد سنگ گرانیت مروارید مشهد 

سطح مقاوم و سخت گرانیت هم به دلیل ماهیت محکم و هم به دلیل ظاهر براق و صیقلی که به راحتی به دست می آید، استفاده زیادی از سنگ را از انسان به دست می آورد. بنابراین، برای شروع، موارد استفاده از این سنگ به شرح زیر است: 

  1. موارد استفاده در آشپزخانه: 

سنگ گرانیت بیشترین کاربرد را در آشپزخانه منازل به عنوان میز آشپزخانه دارد. به دلیل ظاهر صیقلی و براق خود، در آشپزخانه ها به عنوان کانتر، پشت پاش و غیره در سرتاسر دنیا کاربرد فراوانی دارند. 

  • موارد مصرف ساختمانی: 

ساختمان های گرانیتی نیز از قرون وسطی در بسیاری از جوامع جایگاهی داشته اند. به دلیل ماهیت محکم سنگ و مقاومت در برابر یخ زدگی و آتش سوزی، گرانیت گاهی اوقات برای ساختن ساختمان ها در سراسر جهان استفاده می شود و هنوز هم استفاده می شود. به غیر از آن، گرانیت همچنین می تواند به عنوان یک سنگ تزئینی برای تزئین ظاهر یک ساختمان استفاده شود. 

  1. موارد استفاده از کفپوش: 

کفپوش گرانیتی نیز در دنیا بسیار رایج است. به دلیل استحکام و ظاهری که دارند در کف سازی، کاشی کاری و ... به وفور استفاده می شود. 

  • موارد استفاده متفرقه: 

جدا از مصارف ذکر شده، گرانیت در راهسازی نیز کاربرد دارد، که در آن پایه گذاری گرانیت استحکام لازم را به جاده می دهد، همچنین در پل های آویزان به عنوان بلوک های تقویت کننده برای تحمل وزن پل و غیره استفاده می شود. 

آیا میدانستید؟ 

  • تپه‌های سیاه داکوتای جنوبی که چهار رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده را به تصویر می‌کشد، روی گرانیت حک شده است. 
  • گرانیت جزء اصلی پوسته قاره زمین است.

انواع مختلفی از سنگ گرانیت وجود دارد که عبارتند از گرانیت سانتا (سنت) Cecilia، گرانیت Uba Tuba، گرانیت سفید کشمیر، گرانیت طلای ونیزی (جدید) ، گرانیت تزئینی Giallo، گرانیت قهوه ای مایل به زرد، گرانیت قهوه ای بالتیک، گرانیت آبی ولگا، کهکشان سیاه گرانیت، گرانیت Bianco Antico، گرانیت مروارید سیاه و گرانیت سیاه مطلق. همانطور که از نام ها پیداست، طبقه بندی عمدتا بر اساس رنگ هایی انجام می شود که بسته به میزان این کانی ها در سنگ گرانیت متفاوت است: کوارتز، فلدسپات، فلدسپات پتاسیم، بیوتیت، مسکویت و آمفیبول. 

نتیجه

این منبع مطالعه در مورد گرانیت و کاربردهای آن، پوشش جامعی از چیستی گرانیت، چگونگی تشکیل آن، خواص فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای متعدد آن ارائه می دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما