شناسهٔ خبر: 66658186 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

لیگ رومانی و ماجرای برادران دوقلو / یک لاماسیایی علیه لاماسیا!

صاحب‌خبر -

شفقنا – بازیکنی که محصول آکادمی لاماسیا است دست به رفتاری زده است که کاملا خلاف با قوانین موجود در این مدرسه فوتبالی بزرگ و قدیمی است.

به گزارش شفقنا ورزشی، مدرسه فوتبالی لاماسیا  در سال ۱۹۷۹ به دستور یوهان کرایف افسانه ای در زمینه پرورش بازیکنان جوان و با استعداد کار خود را آغاز کرد.

بنای لا ماسیا قدمتی بسیار طولانی دارد. این بنا در ۱۷۰۲ تأسیس شده‌است و در زمان تأسیس ورزشگاه نیوکمپ در سال ۱۹۵۷ ساختمان این بنا بازسازی و برای استفاده به عنوان بخش مدیریت عمومی باشگاه مجهز شد.

لاماسیا کانون بازیکن سازی است و یکی از مشهورترین و بهترین مدارس فوتبالی در تاریخ فوتبال جهان به شمار می آید. اسکلت اصلی بارسلونا در سال های اخیر از همین مدرسه بوده و حتی در دوران لوئیس فان خال این اتفاق رخ داد که در یک بازی همه بازیکنان از این مدرسه فوتبالی بودند.

گوئیلرمو آمور، جوزپ گواردیولا، آلبرت فرر، سرجی بارخوان، ایوان د لا پنا، کارلس پویول، ژاوی هرناندز، گابری گارسیا، پپه رینا، ویکتور والدز، جرارد پیکه، آندرس اینیستا، سرجیو گارسیا، سرجیو بوسکتس، بویان کرکیچ، سسک فابرگاس، پدرو رودریگرز، جفرن سوارز، مائورو ایکاردی، آنسو فاتی، آندره اونانا، آداما ترائوره، تیاگو موتا، رافینیا آلکانترا، میکل آرتتا، الکس گریمالدو، تیاگو آلکانترا، سرجی روبرتو، آیتانا بونماتی، مارک بارترا، لامینه یامال، گاوی و البته گل سرسبد آنها لیونل مسی همگی محصول این آکادمی بزرگ هستند.

در سال ۲۰۱۰–۲۰۱۱ سه نامزد نهایی جایزه توپ طلا هر سه از آکادمی لا ماسیا بودند و لا ماسیا اولین و تنها آکادمی جهان شد که سه نامزد توپ طلا در یک سال را به وجود آورده‌است. لیونل مسی، ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا به عنوان بهترین بازیکنان آن فصل فوتبال دنیا انتخاب شدند که مسی با تقریباً بیست و دو درصد آرا توپ طلا را از آن خود کرد.

در کنار تاکتیک های مدرن و سیستم های خاص که در لاماسیا آموزش داده می شود یک شاخصه اصلی در این مدرسه فوتبالی وجود دارد که باعث می شود تا هر بازیکنی که در آن حضور دارد به قالب آن درآید و آن نظم و سازماندهی منحصر به فرد در آن  است که فوتبال روز دنیا بیش از هر چیزی به آن نیاز دارد.

«بیداری در ساعت ۶٫۴۵ صبح، صرف صبحانه در ساعت ۷ صبح، حرکت به سوی مدرسه در ساعت ۷٫۳۰ دقیقه، ماندن در مدرسه تا ساعت ۱۴ بعد از ظهر، ٫۳۰ ۱۴ تا ۱۵ صرف ناهار، ساعت ۳ وقت آزاد، ۱۶ تا ۱۸ کلاس های فوق برنامه، ۱۹ تا ۲۰٫۴۵ دقیقه تمرین، ساعت ۲۱ بازگشت به لاماسیا، ۲۱٫۳۰ دقیقه شام، ساعت ۲۲ تلویزیون و اینترنت و بالاخره رفتن به رختخواب» از قوانین خاص موجود در این مدرسه هستند که باعث می شود تا بازیکنان به یک ماشین فوتبالی منظم و تاکتیک پذیر درآیند.

نکته بسیار مهم تر  اینکه مدرسان و پایه گذران این مدرسه فوتبالی اصرار دارند که در کنار ماشینیزه کردن بازیکنان یک وظیفه بزرگ دیگر دارند و آن یاد دادن درس های اخلاق و جوانمردی در فوتبال است که به خوبی در رساندن این پیام و رسالت بزرگ هم موفق بوده اند و بازیکنان و مربیان این مکتب مثل گواردیولا، انریکه، آرتتا، لیونل مسی، ژاوی، اینیستا و .. به الگوهای بزرگی برای جوانان تبدیل شده است.

همیشه استثنا وجود دارد و گاهی اوقات از درون یک مکتب افرادی ظهور می کنند که کاملا متفاوت با آن مکتب هستند و ما را یاد تئوری تز و آنتی تز هگل می اندازند.

لاماسیا هم از این قاعده مستثنی نیست.

«ادگار ایه» بازیکنی است که محصول مدرسه لاماسیا است اما اقدامی کاملا خلاف با قوانین و ارزش های این مدرسه انجام داد به طوریکه در لیگ رومانی عجیب‌ترین اقدام ممکن را به نمایش گذاشته و برادر دو قلویش را به زمین فرستاده است!

ادگار ایه توسط دینامو بخارست خریداری شد ولی فدراسیون فوتبال رومانی شک کرده که در برخی بازی‌ها ادلینو، برادر ادگار در زمین بازی کرده است!این داستان توسط خبرنگاری به نام دنیل ساندره با استناد به اظهارات مدیر باشگاه دینامو منتشر شده و ادگار ایه زخمی روی زانوی راستش دارد که در برخی اوقات این موضوع دیده نشد!

نظر شما