شناسهٔ خبر: 66657972 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

سهام بورسی به فرزندان متولد ۱۴۰۰ به بعد اعطا می‌شود

تحریریه جهان صنعت نیوز

دبیر ستاد ملی جمعیت دستاوردهای اجرای قانون جوانی جمعیت را تشریح و در این باره جزئیاتی از اعطای وام‌های ازدواج، فرزندآوری، اعطای سهام بورسی به فرزندان، بیمه رایگان زنان روستایی دارای سه فرزند و بالاتر، تخفیفات خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر در ساخت مسکن و ... را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز، شکیبا محبی تبار در نشست رسانه‌ای دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت با بیان اینکه از جمله دستاوردهایی که کام مردم را شیرین کرده اهدای بالغ بر ۸۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا است که آخرین اهداء در سفر استانی رییس جمهور به قم صورت گرفت افزود: ماده چهارم قانون که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته مبنی بر اختیار نگهداری، ساخت و فروش این زمین‌ها است که به خود مردم واگذار شده؛ بازخوردی که از مردم دریافت می‌کنیم مبنی بر این است که در بسیاری از موارد خانواده‌ها به صورت جدی به فکر ساخت و سرمایه‌گذاری در این زمین‌ها هستند.

وی در ادامه به پوشش بیمه‌ای رایگان مادران و زنان دارای سه فرزند و بالاتر روستایی و عشایر نیز اشاره و در این باره اظهار کرد: این امر عملیاتی و صندوق توسعه روستایی کار را آغاز و ثبت‌نام‌ها شروع و تعداد قابل توجهی از این زنان سهام خود را دریافت کرده‌اند.

محبی‌تبار دستاورد دیگر را اجرای ماده ۵ قانون یعنی تخفیفات مربوط به ساخت مسکن خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا عنوان کرد. او گفت: این تخفیفات در سال ۱۴۰۲ آغاز و اعمال شد. همچنین تخفیف ۵۰ درصدی در واگذاری انشعابات آب و برق و خدمات ساخت مسکن توسط وزارت نیرو و شهرداریها عملیاتی شده است.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به اعطای وام‌های فرزندآوری و ازدواج جوانان در سال گذشته داشت. او در این خصوص اظهار کرد: سال گذشته ۱.۵ میلیون نفر وام ازدواج و فرزندآوری را تحویل گرفتند. در این باره انباشتی را در اوایل سال قبل داشتیم. از سال ۹۹ و قبل از دولت سیزدهم انباشتی از وام‌های ازدواج باقی مانده بود. در سال گذشته با همت رییس جمهور و تاکیدات ایشان حجم زیادی از آنها پرداخت شد. به طوری که بالغ بر ۲۰۳ همت وام تقدیم خانواده‌ها شد.

دبیر ستاد ملی جمعیت افزود: به ازای تولد هر نوزاد از سال ۱۴۰۰ اعطای سهام بورس را باید می‌داشتیم. البته این برای والدین نیست بلکه به اسم خود فرزند است که فرزند از زمان تولد صاحب این سهم می‌شود. سهامش باقی می‌ماند تا به سن قانونی برسد و پس از آن اداره سهم به عهده خود فرزند می‌شود که از سال ۱۴۰۰ با مبلغ یک میلیون تومان شروع و هر سال ۵۰۰ هزارتومان به آن اضافه شده است.

ایسنا

نظر شما