شناسهٔ خبر: 66657242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

السودانی در دیدار با رئیس آنروا: حمله به رفح، درد و رنج فلسطینیان را دوچندان می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر عراق ضمن اعلام آمادگی جهت پشتیبانی از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، هشدار داد که حمله به پرجمعیت ترین شهر کنونی نوار غزه، درد و رنج فلسطینیان را دو چندان خواهد کرد.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که دفتر اطلاع رسانی «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر این کشور با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی در شهر بغداد، پایتخت کشورش پذیرای «فیلیپه لاتزارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) و هیئت همراهش بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، در دیدار نخست وزیر عراق و کمیسر کل آنروا، تلاش های این نهاد بین المللی برای امدادرسانی به فلسطینی هایی که از بمباران وحشیانه نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی رنج می برند و همچنین ادامه ارائه کمک با وجود یورش های اخیر به مقر آژانس و شهادت شمار زیادی از کارکنان آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

السودانی در دیدار با لاتزارینی ضمن تاکید بر آمادگی دولت عراق برای ارائه هر گونه حمایت و پشتیبانی از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل در راستای کاهش درد و رنج ملت فلسطین، خاطر نشان ساخت که تلاش های بزرگ این آژانس تلاش هایی بشردوستانه است که ملت های مختلف پیش از دولت های خود، آن را ارج می نهند.

نخست وزیر عراق همچنین مواضع شجاعانه «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در قبال تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را مورد ستایش قرار داده و شهادت شمار زیادی از نیروهای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان در نتیجه حملات ارتش این رژیم را نیز تسلیت گفت.

السودانی ضمن تاکید بر این که حمله به مقر آنروا در نوار غزه بخشی از جنگ نابودسازی علیه فلسطینیان است، عنوان کرد که به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و اصرار آن بر کشتار غیر نظامیان بیشتر، جهان امروزه با یک فاجعه انسانی جدید در شهر «رفح» در جنوب این نوار روبرو است.

نخست وزیر عراق بار دیگر بر موضع تغییر ناپذیر و اصولی کشورش در قبال حقوق ملت فلسطین تاکید کرده و هشدار داد که با حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نزدیکی مرز مشترک با مصر، درد و رنج فلسطینیان دو چندان خواهد شد چرا که دیگر مکان امنی نمانده که آنها به آن پناه ببرند.

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی نیز به نوبه خود در دیدار با السودانی، از تصمیم دولت عراق برای ادامه ارائه کمک به آنروا قدردانی کرده و نقش جمعیت هلال احمر این کشور و پشتیبانی سیاسی و مالی آن را مورد ستایش قرار داد.

لاتزارینی همچنین درباره یورش های اخیر به آنروا و مقرهای آن و این که بسیاری از کارمندان این نهاد بین المللی در فلسطین با دستگیری و شکنجه توسط مقامات رژیم صهیونستی روبرو هستند تا این گذرگاه مهم برای کمک های بشردوستانه قطع شود نیز توضیح داد.

این در حالی است که آنروا پیش از ظهر امروز در بیانیه ای، ضمن اعلام این که پس از گذشت 9 روز از زمان صدور نخستین دستور ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه شهر رفح برای آغاز حمله به آن، نزدیک به 450 هزار نفر مجبور به ترک این شهر و آوارگی شدند، هشدار داد که در حال حاضر هیچ گونه مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد که آوارگان فلسطینی بخواهند به آن جا بروند و بدون برقراری آتش بس در این نوار میان رژیم اشغالگر و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز هیچ گونه امنیتی در کار نخواهد بود.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی با وجود این که برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال 1948 میلادی، در دیوان کیفری بین المللی (ICC) به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان در جریان تجاوز نظامی خود به نوار غزه محاکمه می شود و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز برای برقراری آتش بس فوری قطعنامه به تصویب رسانده، همچنان برای دویست و بیست و یکمین روز پیاپی به جنگ مرگبار و ویرانگر در این نوار تحت محاصره ادامه می دهد که بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تاکنون نزدیک به 35 هزار و 200 شهید و بیش از 79 هزار زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

در همین حال، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پی عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش حماس علیه پایگاه های نظامی و شهرک های صهیونیست نشین اطراف این نوار در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر 1402)، باعث یک فاجعه انسانی بی سابقه، تخریب گسترده زیرساخت های نوار و دارایی های ساکنان آن و همچنین آوارگی نزدیک به دو میلیون تن از جمعیت تقریبا 2.3 میلیون نفری غزه و بروز قحطی به ویژه در مناطق واقع در شمال این نوار تحت محاصره به دلیل کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت شده است.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما