شناسهٔ خبر: 66656765 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

شامپو حجم دهنده برای موهای چرب و نازک

دیدن موهای چرب و کم حجم در آینه، می تواند برای هر فردی دلسرد کننده باشد. این مشکل نه تنها بر زیبایی ظاهری تاثیر می گذارد، بلکه در برخی موارد می تواند بر اعتماد به نفس و سلامت روان افراد نیز تاثیر منفی بگذارد.

صاحب‌خبر -
 شامپو حجم دهنده برای موهای چرب و نازک
کد خبر: 660217
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۱۱:۱۸:۱۶

 انتخاب شامپو مناسب، اولین گام در مبارزه با موهای چرب و نازک است. اما  شامپوهای موجود در بازار، ترکیبات مختلفی دارند. با درک علل زمینه‌ای و انتخاب رویکردی صحیح در مراقبت از مو، می توانید چربی پوست سر را کنترل کرده و به موهای خود حجم و درخشش هدیه دهید.

چگونه شامپوی مناسب مخصوص موهای چرب و نازک انتخاب کنید؟ 

اولین نکته در مراقبت از موهای چرب و نازک انتخاب شامپوی مناسب است. شامپو پایه‌ای ترین محصول مراقبت از پوست است که هر کسی به آن نیاز دارد. اگر موهای چرب و نازک دارید بهتر است به دنبال شامپوهایی باشید که خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارند. این نوع شامپوها می‌توانند به خوبی چربی اضافه کف سر و مو را پاکسازی کنند. در عین حال با خاصیت آبرسانی، از خشک شدن موها جلوگیری می‌کنند. از جمله محصولاتی که این ویژگی‌ها را دارند می‌توان به شامپو‌های مخصوص موهای چرب و نازک، شامپوهای ضدشوره و شامپوهای حجم دهنده اشاره کرد.

شستن همه روزه موها، ایده خوبی برای موهای نازک نیست. در عین حال، چرب بودن موها باعث می‌شود شما هر روز به پاکسازی مو نیاز داشته باشید. یک ایده مناسب، شستن یک روز درمیان و استفاده از شامپو خشک در فاصله شستن موهاست. شامپو خشک چربی اضافه موها را گرفته و ظاهر سرزنده و شادابی به موها می‌دهد.

فاقد سولفات های خشن (SLS و SLES)

سولفات های خشن از جمله سولفات لوریل سدیم (SLS) و سولفات لورت سولفات سدیم (SLES) مواد شوینده قوی هستند که در بسیاری از شامپوها به کار می روند. این مواد می توانند چربی طبیعی پوست سر را از بین ببرند و باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر شوند. در نتیجه، پوست سر برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید می کند و این چرخه معیوب، منجر به چرب تر شدن موها می شود.

کنترل کننده چربی با عصاره های گیاهی

عصاره های گیاهی مانند رزماری (Rosmarinus officinalis) و گزنه (Urtica dioica) می توانند به کنترل چربی پوست سر کمک کنند.

  • عصاره رزماری: این عصاره حاوی ماده ای به نام اسید کارنوزیک (Carnolic Acid) است. اسید کارنوزیک با مهار آنزیم 5α-Reductase به تنظیم ترشح چربی پوست سر کمک می کند. آنزیم 5α-Reductase هورمون تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند. DHT در برخی افراد می تواند باعث تحریک غدد چربی پوست سر و در نتیجه، چرب شدن موها شود.
  • عصاره گزنه: این عصاره حاوی فلاونوئیدها (Flavonoids) است. فلاونوئیدها علاوه بر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، می توانند با مهار آنزیم 5α-Reductase به کنترل چربی پوست سر کمک کنند.

عصاره گزنه حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها است. این ترکیبات علاوه بر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی که به محافظت از مو در برابر آسیب های محیطی کمک می کند، می توانند با مهار آنزیم 5α-Reductase به کنترل چربی پوست سر نیز یاری رسانند. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، مهار این آنزیم از تبدیل تستوسترون به DHT جلوگیری کرده و به تنظیم ترشح چربی پوست سر کمک می کند. هورمون تستوسترون به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. اما آنزیم 5α-Reductase این هورمون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند. در برخی افراد، DHT می تواند باعث تحریک غدد چربی پوست سر و در نتیجه، چرب شدن موها شود. تحقیقات علمی نشان داده اند که اسید کارنوزیک موجود در عصاره رزماری با مهار آنزیم 5α-Reductase، می تواند از تبدیل تستوسترون به DHT جلوگیری کرده و به این ترتیب، به کنترل چربی پوست سر کمک کند

حاوی مواد حجم دهنده

برخی از شامپوها حاوی پروتئین هیدرولیز شده (Hydrolyzed Protein) و پلیمرهای کاتیونی (Cationic Polymers) هستند که به موها حجم می دهند.

  • پروتئین هیدرولیز شده: پروتئین های هیدرولیز شده، پروتئین هایی با زنجیره های کوتاه هستند که به راحتی به ساقه مو می چسبند. این پروتئین ها با ایجاد یک لایه نازک روی ساقه مو، باعث ضخیم تر و حجیم تر به نظر رسیدن موها می شوند.
  • پلیمرهای کاتیونی: این پلیمرها بار الکتریکی مثبتی دارند. بار الکتریکی منفی ساقه مو با بار مثبت پلیمرهای کاتیونی خنثی می شود و در نتیجه، ساقه مو حالت الکتریسیته ساکن پیدا نمی کند. علاوه بر این، پلیمرهای کاتیونی با ایجاد یک لایه نازک روی ساقه مو، باعث ضخیم تر و حجیم تر به نظر رسیدن موها می شوند.

شامپو‌های مخصوص موهای چرب و نازک، شامپوهای ضدشوره و شامپوهای حجم دهند

برخی از شامپوهای مناسب برای موهای چرب و نازک عبارتند از:

  • شامپو مدل Fig Extract مخصوص موهای چرب و نازک اکتیو
  • شامپو مو بدون سولفات ژوت، مدل Greasy Hair
  • شامپو سریتا، مدل Fortifying
  • شامپو هیدرودرم، مدل Sabal Clay

شامپوهای ضد شوره

شامپوهای ضدشوره هم یک گروه دیگر از شامپوهای مناسب برای موهای چرب و نازک هستند. شوره سر ناشی از چربی اضافه کف سر است و کسانی که موهای چرب دارند اغلب شوره سر را هم تجربه می‌کنند. بنابراین اگر موی چرب و شوره سر داشته باشید، می‌توانید شامپوهای ضدشوره را برای موهای خود امتحان کنید. بعضی از  شامپوهای ضدشوره باکیفیت موجود در بازار عبارتند از:

  • شامپو فولیکا، مدل Oily Scalp
  • شامپو ضد شوره مو اکتیو مدل Climbazole
  • شامپو مو وچه (Voche)، مدل ضد شوره

شوره سر ناشی از چربی اضافه کف سر است و کسانی که موهای چرب دارند اغلب شوره سر را هم تجربه می‌کنند

شامپوهای حجم دهنده

شامپوهای حجم دهنده هم از جمله شامپوهای مناسب برای افرادی با موهای چرب و نازک هستند. اما شاید نحوه عملکرد این شامپوها برایتان سوال باشد. در ترکیبات شامپوی حجم دهنده از هموکتانت‌ها استفاده می‌شود که با جذب رطوبت محیط، ضخامت رشته‌های مو را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند موها حجیم‌تر به نظر برسند. 

به همین دلیل شامپوهای حجم دهنده یکی از بهترین انواع آبرسان مو هم محسوب شده و یک انتخاب ایدئال برای موهای چرب و نازک‌اند. برای انتخاب شامپوهای حجم دهنده، باید در ترکیبات شامپو به دنبال هموکتانت‌ها مانند گوار یا گلیسیرین باشید. بعضی از شامپوهای حجم دهنده باکیفیت برای موهای نازک و کم‌حجم عبارتند از:

  • شامپو فولیکا مدل Keratin E؛ حاوی روغن آرگان و بدون سولفات عصاره‌های گیاهی موجود در این شامپو مانند عصاره رزماری و گزنه، به کنترل چربی پوست سر کمک می‌کنند. کراتین هیدرولیز شده موجود در این شامپو، ساقه مو را ضخیم‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهد و حاوی روغن آرگان است که به آبرسانی و تقویت موها کمک می‌کند.
  • شامپو سینره مدل حجم دهنده حاوی عصاره سبوس برنج: این شامپو حاوی عصاره سبوس برنج است که به تنظیم ترشح چربی پوست سر کمک می‌کند. حاوی ویتامین‌های B و E است که به تقویت و تغذیه موها کمک می‌کنند؛ علاوه بر این، فاقد سولفات و پارابن است و به همین دلیل برای موهای چرب و نازک که به شامپوهای ملایم نیاز دارند، مناسب است.
  • شامپو حجم دهنده فیتو ولوم PHYTOVOLUME از برند PHYTO
  • شامپو بیوتین و کلاژن مدل Thick & Full
  • شامپو لورآل مدل Elseve Volume Boost حاوی فیبر
  • شامپو پرمون مدل حجم دهنده حاوی عصاره رزماری و گزنه: این شامپو حاوی عصاره رزماری و گزنه است که به کنترل چربی پوست سر کمک می‌کنند. حاوی پروتئین هیدرولیز شده است که ساقه مو را ضخیم‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهد و فاقد سولفات و پارابن است و به همین دلیل برای موهای چرب و نازک که به شامپوهای ملایم نیاز دارند، مناسب است.

اگر موهای نازک و چرب دارید، بدانید که داشتن موهای زیبا و خوش‌حالت برای شما دور از دسترس نیست. کافیست مدل موی مناسب خود را پیدا کنید، از محصولات مناسب استفاده کنید و سبک زندگی و به خصوص رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. با این تغییرات، نه تنها به بهبود ظاهر و موهایتان کمک کرده‌اید، بلکه سلامت عمومی خود را نیز افزایش می‌دهید.

شامپو خشک برای موهای چرب

برچسب‌ها:

نظر شما