شناسهٔ خبر: 66655568 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سه حریف پایانی با سه هدف متفاوت

شمس‌آذر دشوارترین یا ایده‌آل‌ترین حریف پرسپولیس

برخی هواداران پرسپولیس معتقدند بازی با شمس آذر در هفته بیست و نهم دشوارترین دیدار این تیم در سه هفته پایانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با پیروزی استقلال مقابل فولاد، پرسپولیس دوباره به رده دوم برگشت تا برای رسیدن به قهرمانی محکوم به پیروزی در هر سه بازی باقی‌مانده‌اش باشد و همچنان امیدوار بماند که استقلال در سه هفته آخر امتیاز از دست بدهد.

پرسپولیس در سه بازی پایانی به ترتیب مقابل استقلال خوزستان، شمس آذر قزوین و مس رفسنجان قرار خواهد گرفت در حالی که استقلال باید مقابل نساجی قائمشهر، گل‌گهر سیرجان و پیکان مصاف دهد.

روی کاغذ تقریبا شرایط برابر است اما پیروز نشدن گل‌گهر در 7 بازی متوالی اخیرش و سه باخت پشت سر هم پیکان باعث شده هواداران پرسپولیس تصور کنند اگر قرار باشد استقلال امتیازی از دست بدهد تنها در قائمشهر اتفاق خواهد افتاد و در واقع سخت‌ترین بازی حریف مستقیم‌شان در هفته بیست و هشتم مقابل نساجی خواهد بود که برای بقا می‌جنگد.

اما این سوی ماجرا اوضاع کمی پیچیده‌تر هم هست و هواداران استقلال منتظرند همنام خوزستانی‌شان پرسپولیس را متوقف کند هرچند بیشتر به تیم باکیفیت شمس آذر و سعید دقیقی دل بسته‌اند تا ترمز سرخ‌ها را بکشد.

پرسپولیس در حالی مقابل استقلال خوزستان قرار می‌گیرد که در بازی رفت مقابل این تیم به تساوی دست یافت اما شمس آذر را در تهران به سختی شکست داد. سرخ‌ها مقابل مس رفسنجان هم تن به تساوی دادند و اگر قرار به تکرار نتایج دور رفت باشد پرسپولیس از قهرمانی دور می‌شود اما انگیزه رسیدن به قهرمانی سرخ‌ها را به کسب سه پیروزی متوالی امیدوار کرده است.

2020751

برخی هواداران پرسپولیس معتقدند از بین سه دیدار پایانی تیم محبوب‌شان بازی با شمس آذر در قزوین با توجه به کیفیتی که تیم دقیقی ارائه می‌دهد دشوارترین بازی خواهد بود اما به نظر می‌رسد هر سه بازی شرایط خاص خودش را خواهد داشت چرا که هر سه حریف تیم اوسمار برای سه هدف متفاوت می‌جنگند.

از یک‌سو استقلال خوزستان دنبال فرار از سقوط است و بعد از باخت تحقیرکننده در خانه دنبال حداقل یک امتیاز خواهد بود و احتمالا با یک تاکتیک کاملا تدافعی کار را برای پرسپولیس در تهران دشوار می‌کند. هفته بعد از آن شمس آذر که حالا با شکست ملوان دنبال گرفتن عنوان پنجمی از این تیم است با توپ پر در این بازی خانگی به مصاف سرخ‌ها خواهد آمد اما شاید همین شکل بازی تهاجمی از سوی شمس آذر کار پرسپولیس را برای ارائه فوتبال دلخواهش راحت‌تر کند و برخلاف آنچه هواداران تصور می‌کنند این بازی برای پرسپولیس راحت‌تر و ایده‌آل‌تر شود.

در هفته پایانی اما مس رفسنجان تیمی نیست که دنبال رتبه خاصی در جدول باشد. آنها در لیگی چهار تیمی با ذوب‌آهن، هوادار و آلومینیوم اراک رقابت می‌کنند و بهترین رتبه برای هر کدام از این تیم‌ها می‌تواند هفتم یا هشتم جدول باشد.

با این وجود محرم نویدکیا و مس رفسنجان در نیم فصل دوم تنها یک شکست متحمل شده‌اند و حتما برای او و کادرش نباختن در بازی آخر مقابل پرسپولیس می‌تواند اهمیت زیادی داشه باشد و با توجه به اسکواد قدرتمند مس، آن مسابقه خانگی هم برای پرسپولیس دشواری‌های خاص خودش را خواهد داشت و اگر کار قهرمانی به هفته آخر بکشد بازی پایانی تیم اوسمار هم سخت خواهد بود.

نظر شما