شناسهٔ خبر: 66655328 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارت شرکت در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سال ۱۴۰۳ منتشر شد

کارت شرکت در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۱۴۰۳ (نوبت پذیرش سال ۱۴۰۲) در سایت سازمان ملی سنجش منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۱۴۰۳ (نوبت پذیرش سال ۱۴۰۲) صبح پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود.

کارت شرکت در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۱۴۰۳ (نوبت پذیرش سال ۱۴۰۲) در سایت سازمان ملی سنجش در اینجا منتشر شده است.

الف) پاسخنامه و نکات مهمی درباره آن: در جلسه امتحان به هر داوطلب یک بسته نایلونی حاوی یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون داده می شود. در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام داوطلب درج شده است.

ب) طرز پاسخ دادن به سؤالات: داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سؤال در نظر میگیرد بوسیله مداد سیاه نرم پر رنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و ...) پر کند. چون پاسخنامه بوسیله ماشین علامتخوان تصحیح میشود از کثیفکردن، تاکردن و یاگذاشتن هرگونه علامت و اثری بر روی آن جداً خودداری شود.

در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح ۳نمره مثبت (سه نمره مثبت) و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثیکردن پاسخهای حدسی و یا تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد. زیرا به سؤال های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سؤالی بیش از یک پاسخ داده شود، پاسخ آن سؤال غلط محسوب خواهد شد و به آن سؤال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

دفترچه آزمون، تعداد سؤالات و مدت پاسخگویی به آنها: به هریک از داوطلبان یک بسته نایلونی حاوی یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون داده می شود. دفترچه آزمون داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است.

آزمون دارای ۱۳۵ سؤال تستی شامل: ادبیات فارسی ۱۵ سؤال، عربی ۱۵سؤال، حقوق ثبت ۱۵سؤال، حقوق مدنی ۱۵ سؤال، حقوق جزا ۱۵ سؤال، حقوق تجارت ۱۵ سؤال، احکام شرعی ۱۵ سؤال، قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین نامه مربوط ۱۵ سؤال و اطلاعات عمومی و هوش ۱۵ سؤال است که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به سؤالات آن در مدت ۱۵۰ دقیقه اقدام کنند.

دفترچه سؤالات تمامی داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب برروی جلد آن درج شده و دفترچه این آزمون دارای تنوع است.

آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۱۴۰۳ (نوبت پذیرش سال ۱۴۰۲) صبح روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۱۷ شهر برگزار خواهد شد.

فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز خواهد شد. درب های ورود به جلسه امتحان نیمساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد. داوطلبان باید قبل از بسته شدن درب های ورودی در محل حوزه امتحانی ذیربط حاضر باشند.

محل برگزاری آزمون: هریک از داوطلبان باید با توجه به شماره داوطلبی مندرج در کارت ورودی و بر اساس آدرس حوزه امتحانی که در ذیل کارت شرکت در آزمون درج شده است، نسبت به شناسایی حوزه امتحانی خود اقدام کنند.

داوطلبان علاوه بر کارت ورودی باید، شناسنامه عکسدار و یا کارت ملی، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاککن، مدادتراش و سنجاق همراه داشته باشند.

استفاده از هر گونه جزوه، کتاب قانون و ماشین حساب در جلسه آزمون ممنوع است. از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، یادداشت، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، پیجر، ضبط صوت و ... به جلسه آزمون جداً خودداری شود.

صدور کارت شرکت در آزمون توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور دلیل تأیید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یا سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام داوطلب در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

رد و بدل نمودن هرنوع وسیله از قبیل (خودکار، خودنویس، رواننویس، مداد، مداد پاک کن و ...) در جلسه آزمون در حکم تقلّب بوده و طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

خارج کردن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سؤالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می شود و با متقاضیانی که اقدام به این تخلف کنند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

همراه داشتن هر گونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند و یا دستبند هوشمند، جزوه، کتاب، هر گونه یادداشت و نظایر آن در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.

مخدوش کردن و پاره کردن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می شود و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۳ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با سازمان ملی سنجش مکاتبه کنند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد بود.

داوطلبان باید در روزهای ۲۷ اردیبهشت تا ۵ خرداد به سؤالات پرسشنامه ارزیابی محل برگزاری آزمون به صورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش اقدام کنند.

نظر شما