شناسهٔ خبر: 66654886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

آیا کانادا همچنان مقصد خوبی برای اقامت است؟

آیا هنوز هم کانادا مثل سابق جایگاه خوبی برای مهاجرت است؟ مجله US News هر ساله کشورهای مهاجرپذیر را از تمامی جوانب مثل کیفیت آموزش، کار، اقتصاد، مالیات، مسکن و خیلی از موارد دیگر بررسی می‌کند.  طبق رتبه‌بندی انجام شده  جایگاه کانادا در سال 2024 نسبت به سال قبل یک پله صعود کرده است. گزارش ارائه شده از این قرار است:

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین ، کانادا از نظر کارآفرینی، پس از ایالات متحده، آلمان، ژاپن و بریتانیا، در رتبه پنجم، از نظر کیفیت زندگی پس از سوئد و نروژ، رتبه‌ی سوم، برای شروع کار و استارت آپ دومین کشور برتر جهان است.

از لحاظ کیفیت آموزشی چهارمین کشور برتر جهان، از لحاظ برابری نژادی دومین کشور و همینطور دومین کشور برتر برای سرمایه‌گذاری و ایجاد دفتر مرکزی برای شرکت‌ها است.

مهاجران به قصد تجربه‌ی زندگی بهتر راهی سفر می‌شوند و به دنبال بهترین فرصت شغلی و رفاهی هستند. نرخ تورم، مالیات، شرایط ایجاد کردن کسب و کار جدید، پیدا کردن شغل، شرایط تحصیل و خرج و مخارج گذراندن زندگی روزمره از مواردی است که همیشه مهاجران قبل از سفر برآورد می‌کنند.

ذر واقع مهاجرت کردن مسئله‌ای نیست که بشود یک شبه درباره‌ی آن تصمیم گرفت و راهی سفر شد؛ بلکه باید تمامی جوانب را از آب و هوا گرفته تا خرید پوشاک و مواد غذایی و حتی در نظر گرفتن شرایط در مکان‌های مختلف مثل باشگاه‌ها و مراکز تفریحی و آموزشی و بعد تصمیم گرفت.

مطمئنا هیچ کشوری خالی از ایراد نیست، اما با در نظرگرفتن تمامی این ضعف‌ها و قوت‌ها و شرایط زندگی، می‌توانید آگاهانه و جسورانه برای تغییر زندگی اقدام کرد و با مواجه شدن با کمترین چالش‌ها شانه خالی نکرد. در این بخش به مقایسه شرایط زندگی در کانادا در این چند سال اخیر می‌پردازیم:

طبق نمودار، نرخ تورم کانادا در سال 2024 نسبت به سال 2023 که چیزی معادل 8.1 بوده، به 3.4 رسیده است. البته که کاهش تورم در این ماه‌های اخیر امیدوارکننده است، اما هنوز به هدف 1.6 درصدی خود در سال 2017 فاصله‌ای چشمگیر دارد. بنابراین اگر در سال 2017 قصد مهاجرت داشتید، شرایط نسبت به الان خیلی بهتر بود!

مالیات در کانادا بر اساس نوع درآمد شخص و مکان زندگی کاملا متغیر است. اصولاً، درآمد افراد از کار و خانه به طور جداگانه محاسبه می‌شود. طبق آخرین مالیات بر املاک با افزایش نرخ 9 درصدی روبه‌رو است. دلایل افزایش مالیات مسکن در کانادا دلایل مختلفی دارد:

یکی از چالش‌هایی که جدیدا مهاجران با آن روبه‌رو هستند، هزینه بالای اجاره است. در سال‌های اخیر با افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها در کانادا مواجه هستیم. اجاره بها از 29.8 به نرخ 7.4 درصد رسیده است.

طبق آخرین اخباری که از مهاجرت به کانادا ارائه شده دانشجویان بین‌المللی باید خود را برای هزینه‌های بیشتر آماده کنند! البته با افزایش نرخ خواروبار و رشد اجاره‌بها، این افزایش هزینه‌ها چیز عجیبی نیست.

همانطور که در طول متن به آن اشاره شد طبق گزارش‌های اخیر درباره‌ی زندگی در کانادا نشان می‌دهد که اگرچه تورم تقریبا مهار شده، اما هزینه مالیات، غذا و مراقبت از کودک افزایش یافته است. همه‌ی این‌ها تصویری از چشم انداز اجتماعی و اقتصادی کانادا را ترسیم می‌کنند. اما با تمامی این اوصاف، کانادا در سال 2024 همچنان محبوب‌ترین مقصد مهاجران است. تلاش برای ثبات اقتصادی، کیفیت آموزشی، فرصت‌های شغلی جذاب و حمایت از استارتاپ‌ها از ویژگی‌های عالی برای جلب استعدادها و افراد مختلف است.

مزایای زندگی در کانادا

به طور خلاصه، پذیرش مهاجران بیشتر برای پرکردن کمبود نیروی کار ماهر طبق برنامه‌های مهاجرتی استانی، تراکم جمعیت مهاجران را به خارج از شهرهای مهم و بزرگ کانادا کشانده و باعث شده که روند زندگی مقرون به صرفه‌تر شود.

آسان شدن اخذ اقامت کانادا بر اساس برنامه نامزد استانی (PNP) شرایط را برای زندگی و کار در هر نقطه از کانادا فراهم کرده است. کانادا البته که آب و هوای سردی دارد، اما طبیعت جادویی آن برای همه جذاب است. خیلی از تازه واردان، زندگی در شهرها و مناطق روستایی خارج از شهرهای بزرگ را انتخاب می کنند. هزینه زندگی در خارج از مراکز اصلی شهری به میزان قابل توجهی کمتر است.

کانادا سیاست‌های مهاجرتی فراگیر و دوستانه‌ای را برای رفاه متقاضیان فراهم می‌کند که شامل بیش از 100 برنامه‌ی مختلف مهاجرتی است. برای کاهش هزینه‌های جانبی، زندگی در حاشیه‌ی شهرهای بزرگ کمک کننده است.

اقتصاد کانادا به طور کلی پایدار و متنوع است که فرصت‌های شغلی متنوع و پردرآمد فراهم می‌کند. اقتصاد کانادا بیشتر در دست بخش خصوصی است و به همین جهت رقابت‌های سالم و بی‌خطری دارد.

در سال 2024، کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا با اقتصاد پایدار، سیستم بهداشتی و آموزشی عالی، فرهنگ متنوع، پذیرای تمامی مهاجران دنیا است. شهروندان و مهاجران کانادا دسترسی خوبی به خدمات بهداشتی و تحصیلات عالی دارند.

بسیاری از شهرها و مناطق کانادا امن و پر از فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی است. پایین بودن جرائم، امنیت بالا، خدمات حمل و نقل عمومی خوب، خدمات بهداشتی و درمانی عالی از ویژگی‌های مهم برای داشتن یک زندگی با آرامش است که دولت کانادا به آن توجه دارد. فقط اینکه سبک زندگی گران یکی از معایب زندگی در کانادا است که برای کنترل هزینه‌های زندگی توصیه می‌شود که به شهرهای دیگری مثل تورنتو و ونکوور فکر کنید.

شرایط کاری در کانادا، بخاطر جمعیت کم بومی‌ها و شهروندان کانادایی، در بیشتر اوقات مساعد است. کانادا یک بازار کار پویا دارد که فرصت‌های شغلی متنوعی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد.

سیاست‌های حمایتی دولت، قوانین کاری محافظتی، حقوق کارگران و فرصت‌های برابر از ویژگی‌های بازار کار در کانادا است. البته برای اینکه دغدغه‌ی پیدا کردن کار را به صفر برسانید، باید پیش از اقدام به سفر با کارشناسان باتجربه مشورت کنید. شرایط کاری کانادا بر اساس نوع منطقه و محل زندگی کاملا متفاوت است.

شرایط تحصیلی در کانادا فقط با کمی اضافه شدن هزینه‌ها، همچنان عالی و در صدر است. این کشور با داشتن دانشگاه‌های معتبر و برنامه‌های تحصیلی متنوع، یک مقصد خوب برای دانشجویان بین المللی است. سیستم آموزشی کانادا از ابتدایی تا دانشگاه در سطح بین‌المللی شناخته شده و ارزشمند است. همچنین، دولت کانادا از طریق برنامه‌ها و تسهیلات مالی، دانشجویان بین‌المللی را پشتیبانی می‌کند. برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با کارشناسان ZBS Visa مشورت کنید.

برای مهاجرت، توجه به همه جوانب مثل میزان مالیات، تورم، مسکن و خرج و مخارج‌های زندگی روزمره کاری هوشمندانه است. برای به دست آوردن این اطلاعات مهم باید با کارشناس حرفه‌ای این کار وارد مشورت شوید. موسسه Zbs Visa با سال‌ها تجربه و تخصص برای ارائه کلیه خدمات ویزه توسط وکیل کانادا برجسته می‌تواند در مسیر مهاجرت بهترین پشتیبان شما باشد.

این مطلب رپورتاژ است و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است

نظر شما