شناسهٔ خبر: 66654323 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری:

می توان بین فقه و نظام اداری کشور پیوند برقرار کرد

سمانه نوری زاده قصری

زمانیان تاکید کرد: اقدام مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر یک اقدام جدید و بدیع در جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند بین فقه و نظام اداری کشور پیوند برقرار نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زمانیان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری با حضور در مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر حوزه قم با محمد اسماعیل عبدالهی دیدار کرد.

در این دیدار زمانیان به گفتگو در مورد روابط و همکاری‌های فیما بین پرداخت و درباره تفاهم نامه همکاری و نحوه تعاملات مجتمع با مرکز به توافق و جمع بندی با مدیران مجتمع رسیدند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری اظهار آمادگی کردند که برای استفاده بهینه از امکانات هر دو مجموعه تفاهم نامه‌ای به صورت رسمی برای پیشبرد اهداف هر دو مرکز، منعقد شود.

زمانیان در این نشست بیان کرد: مهم‌ترین اولویت کاری این دو مجموعه می‌تواند طراحی و تدوین پروژه تصویر گری آینده ایران باشد. برای رسیدن به این هدف به مجتهدین جوان که بهره‌ای هم از دانش مدیریت دارند نیاز داریم تا از این پروژه پشتیبانی کرده و تأثر خوبی در این طرح داشته باشند.

زمانیان تاکید کرد: اقدام مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر یک اقدام جدید و بدیع در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که می‌تواند بین فقه و نظام اداری کشور پیوند برقرار نماید و همچنین در کادر سازی مناصب اجتهادی نظام، نقش مهم و مؤثری را ایفا خواهد کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه افزود: برنامه ریزی و طراحی‌های صورت گرفته در این مجتمع، ابتکاری و بین رشته‌ای می‌باشد که عناصر زیادی را برای تحقق اهداف می‌طلبد؛ از جمله اینکه نهادها و سازمان‌های مرتبط از این اقدام حمایت نمایند تا مسؤولین امر بتوانند این نقشه جامعی که در مجتمع برای تربیت مجتهد مدیر به تصویب رسیده است را به مرحله اجرا برسانند و شاهد خروجی‌های موفقی از این مجموعه باشیم. ما هم برای حمایت از این مجموعه آمادگی کامل را داریم و هر کاری که از جانب مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری لازم باشد، انجام خواهیم داد.

می توان بین فقه و نظام اداری کشور پیوند برقرار کرد

رونمایی از اسناد بالا دستی مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر

بنابراین گزارش، رونمایی از اسناد بالا دستی مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر حوزه علمیه قم با حضور رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری بخش پایانی این دیدار بود.

لارم به ذکر است، مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر حوزه قم در طول ۳ سال گذشته علاوه بر فعالیت‌های عمرانی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله جذب دانش پژوهان در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت، موفق شده است اسناد بالا دستی در افق ۲۰ ساله تنظیم کند و نظام آموزشی پژوهشی و تربیتی جامعی را به تصویب شورای علمی و هیأت امنا برساند. این اسناد پس از تصویب، به صورت مدون و مکتوب شده به چاپ رسیده است که با حضور زمانیان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از آنها رونمایی شد.

نظر شما